Utvecklingsledare inom digital service

Rekryterare
Plats
Västra Götalands län, Göteborg
Annonserat
den 6 oktober 2017
Stängs
den 20 november 2017
Anställningsform
Tillsvidare
Sysselsättning
Heltid
”Enklare vardag i en hållbar och öppen stad” är vår vision! Konsument- och medborgarservices målsättning är att underlätta för boende, besökare eller företagare som behöver kontakta Göteborgs Stad. Vi samordnar och utvecklar service för Göteborgs Stad. Detta innebär att vi ansvarar för Göteborgs Stads kontaktcenter, utvecklar service och e-tjänster, samordnar och utvecklar digitala kanaler samt ger rådgivning inom konsument-, budget- och skuld och energi- och klimatfrågor. Dessutom arbetar vi med frågor kring hållbar konsumtion och Fairtrade City Göteborg. Två av våra senaste uppdrag är att starta ett Romskt informations- och kunskapscenter samt att stötta stadsdelarna i deras arbete att öka göteborgarnas möjlighet till delaktighet och inflytande. Sedan årsskiftet ingår Göteborgs Stads överförmyndarverksamhet i vår förvaltning. Vi är drygt 170 medarbetare. Vill du vara med och driva utvecklingen av Göteborgs Stads digitala service? Konsument- och medborgarservice söker utvecklingsledare digital service med uppdrag att samordna och utveckla stadens digitala service och tjänster till boende, besökare och företagare. När du arbetar hos oss blir du en del av en dynamisk verksamhet som präglas av ständig utveckling och ett gott samarbete. Vi befinner oss i en intensiv fas då vi tillsammans med andra verksamheter kraftsamlar för att utveckla stadens digitala service.

Arbetsbeskrivning

Som utvecklingsledare digital service kommer du ha en nyckelroll i Göteborgs Stads digitalisering. Du samordnar utveckling och införande av digitala tjänster till boende, besökare och företagare. I rollen ingår även att du håller samman och driver projekt inom digital medborgarservice såsom utveckling av appar och e-tjänster. Tillsammans med stadens verksamheter identifierar du och tar fram digitala tjänster utifrån medborgarnas behov. Du följer upp utvecklingsprojekt samt stöttar förvaltningar och bolag i användbarhet och tillgänglighet. Du stöttar även vid inköp av externa digitala tjänster för Göteborgs Stad. I ditt ansvarsområde ingår också omvärldsbevakning regionalt och nationellt.

 

Kvalifikationer

Du har ett stort intresse för digitalisering och erfarenhet av utveckling av digitala tjänster och service utifrån ett användarperspektiv. Du är van vid att driva flera projekt parallellt på ett effektivt sätt och nå uppsatta mål. Vidare har du goda kunskaper i digital service i olika kanaler samt metoder för behovsanalys, kravställning och uppföljning.

 

Vi söker dig som har:

  • högskoleutbildning inom informatik, user experience design eller motsvarande
  • fördjupad kompetens inom UX-området, digital tillgänglighet och användarvänlighet
  • god kunskap och erfarenhet av kravställning kopplat till utveckling och förvaltning av digitala tjänster och service utifrån ett användarperspektiv
  • mycket god erfarenhet av projektledning
  • förståelse för utveckling av digitala verksamhetsstöd

 

Du har en utpräglad samarbetsförmåga och har lätt för att skapa och bibehålla relationer. Du kan kommunicera såväl med politiker, verksamhetsföreträdare och medborgare som med specialister och utvecklare.

Som person är du förtroendeingivande, självgående, drivande, analytisk och har ett engagerat och entusiasmerande sätt. För att trivas i rollen kan du växla mellan stort och smått och drivs av att arbeta både operativt och strategiskt. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

 

Självklart delar du förvaltningens och stadens förhållningssätt: Vi vet vårt uppdrag och vem vi är till för, vi bryr oss, vi arbetar tillsammans och vi tänker nytt.

 

Vi erbjuder en arbetsplats med verksamheter i utveckling och med framåtanda. Våra medarbetare har breda och varierade kompetenser. Förvaltningen ligger centralt i Göteborg i trevliga lokaler. Vi har medarbetarförmåner så som flexibel arbetstid, friskvårdsbidrag och cykelförmåner.

Kontaktperson

I denna rekrytering samarbetar vi med Experis AB. Sista ansökningsdag är den 22 oktober. Välkommen med din ansökan- Klicka här för ansökan!

Urval och intervjuer sker löpande. För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Thandi Schüler på telefon 031-708 67 71.

 

Vi vill att konsument- och medborgarservice ska präglas av öppenhet och respekt för olikheter och vi tror att mångfald och en jämn könsfördelning bidrar till att utveckla vår verksamhet.

Vi undanber oss vänligt men bestämt samtal från försäljare av ytterligare platsannonser och rekryteringstjänster.
När du söker jobb hos oss vill vi att du använder vårt e-rekryteringsystem för att få effektiv, snabb och säker hantering av din ansökan