Supporttekniker till Handelsbanken i Stockholm

Rekryterare
Handelsbanken
Plats
Stockholms län, Stockholm
Lön
Fast lön
Annonserat
den 10 januari 2018
Stängs
den 12 februari 2018
Ref:
8BC19CDF-DF83-4F43-ABE1-076C6A543B1E
Anställningsform
Tillsvidare
Sysselsättning
Heltid

Drivs du av IT och service? Sök jobbet som supporttekniker på Handelsbanken!

Handelsbanken är en mycket attraktiv arbetsgivare och hos dem är alla viktiga, de ser potentialen i varje individ. Här trivs du som värdesätter att arbeta under stabila förhållanden och som motiveras av att ge service och är en problemlösare av rang.

VAD KAN VI ERBJUDA DIG?

På Handelsbanken är det du själv som sätter gränserna för din egen utveckling. För dig som är driven, framåt och som inte tvekar till att ge det där lilla extra så kommer det på sikt finnas stora möjligheter att utvecklas inom banken. Handelsbankens mål är att erbjuda deras kunder vad de efterfrågar så snabbt som möjligt.

DINA FRAMTIDA ARBETSUPPGIFTER

Du kommer att hjälpa bankens interna användare med sina it relaterade frågor. I rollen är det viktigt att du är serviceminded då du kommer att arbeta i ServiceDesk- Front Office (1st- line). Du har också teknisk förståelse samt är stresstålig då arbetet ofta sker i ett högt tempo.

• Ta inkommande samtal och gör en första felsökning.
• Registrera och följa upp ärenden
• Arbeta i ärendehanteringssystem

ROLLEN INNEBÄR OCKSÅ

Som intern IT-support tekniker kommer du att ingå i ett team där det råder stark teamanda. Ärendena är varierande och kan vara allt ifrån hårdvara- och mjukvara och lösenordsåterställningar. Du kommer bla att göra felsökningar och arbeta med Citrix och fjärrstyrningsverktyg.
Arbetstiderna är schemalagda och kvälls- och helgarbete kan förekomma.

VEM ÄR DU?

För att trivas i tjänsten ser vi att du har tidigare erfarenhet av att arbeta som IT-supporttekniker eller annan teknikfokuserad roll. Du har kunskaper inom Windows, Active Directory och nätverk. Du har en relevant It- utbildning från yrkeshögskola eller liknande.

• Eftersom det är en snabbrörlig miljö är det viktigt att du är flexibel och trivs i en föränderlig miljö.
• Behärskar svenska och engelska i tal och skrift
• Erfarenhet av servicedesk/supportfunktion
• Erfarenhet att arbeta i ärendehanteringssystem
• Meriterande om man tidigare har arbetat enligt ITIL

INTRESSERAD?

Detta är ett bemanningsuppdrag vilket innebär att du kommer att bli anställd utav oss på TNG och arbeta ute hos vår kund. Är du intresserad av tjänsten, ansök snarast! Urvalet sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdatum. Har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare.

Några ord om oss Tycker du om att ta eget ansvar och egna initiativ? Drivs du av att tänka nytt, påverka, fatta egna beslut och vill utvecklas? Vill du vara med och utveckla framtidens bank? Då tror vi att du kommer trivas hos oss. Handelsbanken är en fullsortimentsbank med verksamhet i fler än 20 länder och har i dag närmare 12 000 medarbetare. Handelsbankens mål är att ha bättre lönsamhet än genomsnittet för jämförbara banker på hemmamarknaderna. Målet ska främst nås genom nöjdare kunder och lägre kostnader än konkurrenterna. Vi arbetar ständigt för att vår företagskultur med decentraliserat arbetssätt och tro på individen ska genomsyra verksamheten. Inom Handelsbanken handlar jämställdhet och mångfald om att ta tillvara hela bankens potential.

Liknande jobb

Liknande jobb