Produktägare som brinner för moderna och digitaliserade stödfunktioner!

Plats
Stockholm
Annonserat
den 6 december 2017
Stängs
den 10 januari 2018
Ref:
Af-2017/0062 8300
Anställningsform
Tillsvidare
Sysselsättning
Heltid

Arbetsförmedlingen är Sveriges största förmedlare av arbeten. Varje år sammanför vi på olika sätt tusentals arbetssökande med arbetsgivare som behöver nya medarbetare. Vi har den samlade kunskapen om arbetsmarknaden, branscher och yrken. Som medarbetare hos oss får du, tillsammans med våra ca 14 000 kreativa och professionella medarbetare, vara med och bidra till att öka sysselsättningen och en välfungerande arbetsmarknad. Nu har vi inlett ett viktigt förnyelsearbete mot en modernare myndighet. Är du rätt person att hjälpa oss nå dit vi vill?

Arbetsförmedlingen är en myndighet i förändring. Vi har ett starkt fokus på modernisering och digitalisering - våra IT-tjänster används dagligen av 100 000-tals användare. De kommande åren flyttar vi oss ännu närmare användarna i och med utbyggnaden av myndighetens nationella funktion för digitala personliga möten. Samma förnyelse sker givetvis även för våra interna stödfunktioner.

Som ett led i vår pågående Förnyelseresa har vi infört produktstyrning som leveransmodell för IT inom Arbetsförmedlingen. För detta söker vi produktägare till IT-enheten Myndighetsgemensam IT.

I rollen som produktägare har du leveransansvar för en eller flera produkter som ligger till grund för myndighetens stöd för Personalavdelningen. Leveransansvaret rymmer så väl strategisk ledning som operativ uppföljning av produkternas utveckling och applikationsdrift. Detta innebär bland annat ansvar för den operativa uppföljningen av incident, change & release, config-processerna och åtgärder kopplade till leveransen.

Du kommer att jobba nära verksamhet, användare och IT-personal i produktteam, samt hantera och följa upp våra leverantörer. Vårt systemstöd för HR-processerna består i huvudsak av standardsystem och inköpta tjänster. Du förväntas också bidra till etableringen av det produktstyrda arbetssättet samt till att omsätta Personalavdelningens strategi för digitalisering till verklighet. Ett stort mått av proaktivitet kommer vara avgörande för att lyckas i denna roll.

Rollen kan också innebära att ta fram och omsätta IT-produktplaner, att tillsammans med verksamheten leda kartläggning och utveckling av arbetssätt och processer, hålla presentationer internt och externt, agera koordinerande vid incidenter, arbeta med förstudier, projektleda och jobba taktiskt med löpande förbättringar inom ramen för ditt produktområde.

Kort sagt, du ska säkra att IT-stödet möter verksamhetens förväntningar avseende upplevelser i kundmötet, såväl i nuläget såsom på sikt!

Kompetenskrav

Vi söker dig som har följande kvalifikationer:

  • Relevant utbildning med datainriktning, t.ex. systemvetenskaplig utbildning, eller en motsvarande utbildning inom beteendevetenskap i kombination med erfarenhet av IT-relaterat arbete.
  • Några års erfarenhet av att ha jobbat med produktutveckling, projektledning och/eller förvaltningsledning- dvs. erfarenhet av att leda utveckling av digitala tjänster med fokus på användarnytta och upplevelse.
  • Goda kunskaper kring hur moderna digitala system och lösningar fungerar.
  • God kännedom om HR-processer, HR-verksamhet och digitalisering inom HR.
  • Mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift med såväl verksamhet, IT och utvecklare som med externa leverantörer.


Meriterande är

  • Ett brinnande intresse för IT- och verksamhets- utveckling inom offentlig sektor.
  • Flerårig erfarenhet av att projektleda IT-projekt i stora organisationer med komplexa miljöer.


Som person trivs du med ständig förbättring och gillar förändring, är noggrann och ansvarstagande och har fokus på leverans och att få saker gjorda. Vidare är du lugn, strukturerad,lyhörd och har god kommunikativ förmåga.

Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet för rollen.

Övrigt

Anställningen är på heltid. Tillträde enligt överenskommelse. Arbetsplatsen är belägen på Hälsingegatan 38, Stockholm. Under 2019 kommer Arbetsförmedlingens huvudkontor att flytta till Solna Strand.

Ansökan

Välkommen med din ansökan märkt med diarienr Af-2017/0062 8300 senast 2018-01-10. Du ansöker genom att klicka på knappen "ansök" nedan. Besvara frågorna om din utbildning och arbetslivserfarenhet samt bifoga ditt CV och ett personligt brev där du beskriver varför du söker jobbet.

Arbetsförmedlingen värnar om en rekrytering fri från diskriminering. Vi anser att olikheter berikar och strävar därför efter en personalsammansättning som speglar samhällets mångfald. Vi ser även positivt på om du har kunskaper i något av våra minoritetsspråk.

Kontaktpersoner för annonsen:

Camilla, Viotti
Sektionschef
010-486 18 86

Arne, Lundström
ST
010-486 66 98

Andreas, Deniz
SACO
010-486 21 98

Ulf, Törnkvist
SEKO
010-487 04 46

Pegah, Fatahzadeh
Rekryteringspartner
010-488 45 52
pegah.fatahzadeh@arbetsformedlingen.se
 

Liknande jobb

Liknande jobb