Supporttekniker till H2O Data i Malmö

Rekryterare
H2O Data
Plats
Skåne län, Malmö, Lund
Annonserat
den 11 december 2017
Stängs
den 17 februari 2018
Anställningsform
Tillsvidare
Sysselsättning
Heltid

H2O Data grundades 1995 av Richard Jeppsson och Thord Rehov. Båda ägarna är fortfarande aktiva inom koncernen. H2O Data levererar drifttjänster, tekniktjänster och infrastruktur. Affärsidén är den samma som när företaget grundades, nämligen att säkerställa att företagens användare alltid har tillgång till sina IT-system. Merparten av våra kunder finns inom produktion och distribution och har mycket höga krav på tillgänglighet till sina IT-system. H2O Data har historiskt växt genom organisk tillväxt och vi är väldigt selektiva i vår rekrytering. Den viktigaste egenskapen vi letar efter är ”sunda värderingar” och att man ställer upp och hjälper varandra. Det är naturligt för oss att ha kunden i fokus i allt vi gör.

 

Har du ett stort tekniskt intresse och tidigare erfarenhet av service, kundtjänst eller Servicedesk? Då kan vi ha tjänsten för dig!

Arbetsbeskrivning

Tjänsten som supporttekniker på H2O Data innebär att du kommer bli en del av vår Servicedesk och hantera ärenden som kommer in på vår 1st-line. Det innebär att du kommer vara den första kontaktpunkten ut mot våra kunder och hantera ärenden över telefon och mail. Du kommer främst att arbeta med att hjälpa våra kunder rent tekniskt, men också arbeta för att kunderna ska känna sig väl bemötta och omhändertagna. De ärenden som kommer in varierar i omfattning och prioritet, och det är viktigt att du kan utläsa vad kunden behöver hjälp med och hur vi på bästa sätt kan hjälpa dem. Ärenden som inte går att lösa direkt eskalerar du vidare till vår 2nd- eller 3rd -line support. Du har även koll på de övervakningssystem som vi använder oss av för att kontrollera den utrustning som krävs för att ha uppsikt över våra kunders system.

Vår Servicedesk är öppen 6-22 så du kommer att arbeta olika pass mellan dessa tider. Som person är du ansvarstagande och kan se vikten i det du gör, då det kan hända att du är ensam på Servicedesken under vissa timmar.

Vem är du?

Vi söker dig som främst har ett väldigt stort intresse för teknik och som är insatt i hur datorer, servrar och mjukvara fungerar. Har du en utbildning från gymnasiet eller en yrkeshögskola inom IT så ser vi detta som meriterande.

Du får gärna ha arbetat med service sedan tidigare i någon utsträckning, exempelvis i en kundtjänst, Servicedesk eller en tekniskt inriktad butik. Det är viktigt att du kan använda och ge support i Officepaketet och Skype for Business. Du känner dig även bekväm med att hjälpa kunder med exempelvis nätverk, backup och lagring, såväl som mjukvara. Har du arbetat med Active Directory eller support av operativsystem, sedan tidigare så ser vi även detta som meriterande.

I denna tjänsten lägger vi stor vikt vid personlighet, och vi ser att du är utåtriktad och har lätt för att prata med människor. Du tycker det är en självklarhet att ge bra service och du har ett intresse av att prata med, och hjälpa, personer från många olika branscher. Då vi ser en väldigt stor "vi-känsla" hos oss så är det viktigt att du är ödmjuk och kan hjälpa till även om du inte blivit ombedd. 

Ansökan

Du kan ansöka till tjänsten via länken till höger. Vi tar inte emot ansökningar via e-post. För frågor angående tjänsten vänligen kontakta Jakob Bergström på telefon 040-660 63 02 eller mail jakob.bergstrom@se.experis.com. Vi ser fram emot din ansökan!

Liknande jobb

Liknande jobb