Vikariat IT-tekniker

Rekryterare
Högskolan Väst
Plats
Trollhättan, Västra Götaland
Annonserat
den 22 december 2017
Stängs
den 14 januari 2018
Ref:
R 2017/285
Anställningsform
Vikariat
Sysselsättning
Heltid

Högskolan Väst, Förvaltningen

Samverkan är integrerad i Högskolan Västs utbildning och forskning och realiseras genom profilen Arbetsintegrerat lärande, AIL. Genom AIL bearbetas och förädlas kunskap i samverkan med omvärlden. Högskolan har regeringens särskilda uppdrag att utveckla AIL. Forskarutbildningsrättigheterna i produktionsteknik och arbetsintegrerat lärande ger uttryck för den vetenskapliga höjden i högskolans profil. Utöver högskolans tre prioriterade forskningsmiljöer – produktionsteknik, AIL samt barn-och ungdomsvetenskap – bedrivs forskning också inom ett flertal andra områden.

Högskolan Väst har ett högt söktryck, en bred rekrytering och en hög andel av studenterna etablerar sig på arbetsmarknaden. Högskolan finns centralt i Trollhättan med 11 000 studenter och närmare 600 anställda.

 

Vikariat IT-tekniker

Förvaltningen - IT-avdelningen

Högskolans IT-avdelning tillhandahåller IT-relaterade tjänster för studenter och anställda vid Högskolan Väst. Avdelningen består av drygt 20 medarbetare som är indelade i tre verksamhetsområden, System/Drift, Klient/Support samt Systemutveckling, med en teamledare för varje område.

Nu har vi behov att stärka upp i vårt Klient & Support team och söker därför en driven IT-tekniker med hjärta till både service och teknik.

Dina arbetsuppgifter

Som IT-tekniker på högskolan väst arbetar du inom följande områden (men även andra IT-relaterade områden kan vara aktuellt beroende på din kompetensprofil och din erfarenhet)

  • Installation och underhåll av högskolans klientdatorer
  • IT-relaterad support och service för personal och studenter
  • Inköp IT-relaterad utrustning och programvarulicenser
  • Utveckling och support inom medieteknikområdet
  • Information och webb

Arbetet är varierande och du möter många olika kunder i en intressant arbetsmiljö vilket ställer krav på din förmåga att följa upp och återkoppla på dina ärenden för att lösa problemen. Med hjälp av ärendehanteringssystem analyserar, klassificerar, dokumenterar och löser du ärenden eller eskalerar det till relevant grupp vid behov. Du tar hand om ärenden med positiv attityd och strävar efter att leverera hög kvalité i allt du gör. Tillsammans med övriga i teamet bemannar du tidvis högskolans Servicecenter för att leverera IT-support till våra målgrupper.

Trivs du i en roll där du får lösa ärenden och där varje dag kommer med nya utmanande problem? Då kommer du att trivas som IT-tekniker hos på Högskolan Väst!

Din profil

  • Vi söker dig som har en bred teknisk bakgrund.
  • Du har en relevant akademisk examen eller motsvarande erfarenhet.
  • Minst tre års erfarenhet att arbeta som IT-tekniker/IT-support
  • God erfarenhet av att jobba med ärendehanteringssystem
  • God kommunikativ förmåga i tal och skrift både på svenska och engelska.
  • God kunskap kring drift/underhåll/support av hårdvara och mjukvara (PC/MAC)
  • God kunskap kring drift/underhåll/support av Audiovisuell teknik (projektorlösningar)
  • Du är van att arbeta med klient deployment mot både PC och Mac
  • Kunskap om AD (Active Directory)
  • Erfarenhet från 1:st/2:dn-linearbete / helpdeskarbete inom IT.
  • Mycket goda kunskaper inom Officepaketet (Word, Excel, PowerPoint, Outlook) 

Som särskilda meriter räknas kunskap inom:

  • Microsoftbaserad server och klientmiljö
  • Applikationspaketering / virtualisering
  • Grundläggande informationssäkerhet
  • Desktop virtualisering
  • ITIL-kunskap
  • Windowsrelaterade mjukvaruprodukter SCSM, SCCM
  • Office 365
  • Managering av mobila enheter


Personliga egenskaper

Personliga egenskaper är ofta lika viktigt som teknisk kompetens för en grupps utveckling och dynamik. Vi ser att du som söker har en positiv inställning till människor och arbete, är engagerad och pålitlig. Vi söker dig som bekvämt för samtal med tekniska experter såväl som slutanvändare. Du är van vid och trivs med att hjälpa användare med problem av varierande form. Du är en teamspelare som trivs med att arbeta i ett team där ni delar kunskap med varandra. Du arbetar på ett självständigt sätt med problemlösning och klarar av att hantera tidskritiska situationer. Du är en relationsskapare som skapar förtroende hos användare och kollegor. Du är lojal, serviceinriktad, självständig, flexibel och strukturerad. Att ge en god service är för dig en självklarhet.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Övrigt:

Tjänsten är ett vikariat på heltid i 12 månader med möjlighet till förlängning med start snarast. Frågor om tjänsten besvaras av IT-chef Rickard Norén 0520-22 30 00, 0733-97 51 11, rickard.noren@hv.se.

Anställningen är tidsbegränsad.

Ansökan görs digitalt via vårt rekryteringsverktyg.

De underlag som inte kan skickas digitalt, exempelvis böcker och publikationer, ska märkas med referensnummer R 2017/285 och skickas i ett exemplar.

Ansökan ställs till:

Högskolan Väst
HR-avdelningen
461 86 Trollhättan

Sista ansökningsdag är 2018-01-14

Vi undanber oss all direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av rekryteringsannonser.

Kontakt

Rickard Norén, IT-chef, 0520-22 31 97

Facklig företrädare

Jarmo Uusitalo, OFR, 0520-22 35 82
Carl-Fredrik Miles, SACO, 0520-22 32 41