Systemansvarig (SA) inom systemförvaltning - PM

2 dagar kvar

Rekryterare
Plats
Stockholm (Stad)
Annonserat
den 2 februari 2018
Stängs
den 25 februari 2018
Anställningsform
Tillsvidare
Sysselsättning
Heltid

Riksbyggen är ett kooperativt företag som utvecklar hållbara boendemiljöer med bostadsrätt. Vi är samtidigt en av Sveriges största fastighetsförvaltare med såväl bostadsrättsföreningar och företag som offentliga fastighetsägare som kunder. Vår verksamhet finns över hela landet och i dag är vi cirka 2 300 medarbetare. Riksbyggen är en attraktiv arbetsgivare som erbjuder medarbetarna möjlighet till utveckling, delaktighet och inflytande.

Välkommen!

IT-enheten består idag av ca 40 kompetenta tekniker, utvecklare, systemansvariga och förvaltningsledare fördelad på 2 grupper, Infrastruktur och Systemförvaltning.

Systemansvarig (SA) inom systemförvaltningsteam på Riksbyggen - PM

Vi behöver snarast en person som kan ta rollen som SA inom systemförvaltingsteamet med fokus på Property Management (PM) som möjliggör för Riksbyggen att få en effektiv fastighetsförvaltning.

Vad ska du göra?
Som systemansvarig ansvarar du för utveckling och förvaltning av dina system.

I dina arbetsuppgifter ingår att:

  • Bidra till objektgruppens gemensamma mål med att skapa ett så bra stöd som möjligt för verksamheten
  • Handlägga och utreda ärenden som kommer in till objektet/systemet, från tex Verksamhetsstöd
  • Vid fel i systemen, styra felsökningsarbetet och se till att status om felet kommuniceras till användarna
  • Avvikelserapportera till FL-IT
  • Kan sitta med i delprocess- eller processgrupp
  • Deltaga i kravställning i samverkan med ämnesexperter från verksamheten
  • Ta fram designförslag och kostnadsuppskattning för ändringar av IT-komponenter
  • Leda och eller genomföra systemtester 
  • Säkerställa korrekt och uppdaterad dokumentation, system samband och integrationer till andra system.


Vem är du?
Du har en akademisk examen eller motsvarande inom relevant tekniskt område och minst 5 års arbetslivserfarenhet av relevant karaktär. Du har kunskaper inom fastighetsförvaltning.

Har du erfarenhet av digitalisering, automatisering och effektivisering av affärsprocesser är det meriterande.

Vidare ser vi att du har kunskap inom

  • Fakturering (BW) och inbetalningar (BW och PM)
  • Lånehantering, Årsredovisning, Förvaltarrapport
  • God förståelse för BI, rapportverktyg och budgetprocessen
  • Kontraktshantering och överlåtelsehantering + panter
  • Avisering och avgiftsjustering
  • In- och utbetalningar
  • Bostadsrättsinformation (andelstal, inrefond, KU55)
  • Property Portal, Uthyrningen och Rapporter
  • Bollplank för verksamheten
  • Kunskap om förvaltningsstyrningsmodell så som ITIL eller PM3.


För att säkerställa att Riksbyggens IT-system utvecklas och förvaltas för att bäst matcha verksamhetens behov är det viktigt att du är tydlig i din kommunikation, både skriftligt och muntligt. Du har lätt för att skapa förtroende och tar ansvar för att planera och följa upp ditt eget arbete. Vi värdesätter en förmåga att visa engagemang och initiativförmåga.

Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med placeringsort på Kungsbron i Stockholm

Riksbyggen strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka.

Ansökan och kontakt 
Din ansökan skickar du till oss senast den 25 februari 2018. Urval sker löpande och tillsättning av tjänsten kan ske innan ansökningstiden har gått ut.

Kontakt
Vill du veta mer om tjänsten, kontakta Frederic von Arnold, tf Leveranschef Systemförvaltning, 072-5257245

Till rekryteringskonsulter, annonssäljare etc. Vi har redan beslutat vilka vi samarbetar med vid rekryteringar samt var vi vill synas. Vi undanber oss därför kontakt från försäljare i dessa frågor.

Liknande jobb

Liknande jobb