Digitaliseringssamordnare till administrativa avdelningen

Rekryterare
Plats
Stockholm
Annonserat
den 13 februari 2018
Stängs
den 4 mars 2018
Anställningsform
Tillsvidare
Sysselsättning
Heltid

Är du initiativrik och har erfarenhet av förändringsledning? Vill du dessutom bidra till samhällsnyttan genom att underlätta för PTS att på ett bra sätt ta tillvara på digitaliseringens möjligheter? Då kan du vara den digitaliseringssamordnare som vår administrativa avdelning behöver!

PTS arbetar för att alla ska ha tillgång till bra telefoni, bredband och post. Vi strävar efter att vara en av Sveriges bästa arbetsgivare, och har på senare år tilldelats utmärkelser som kvitto på vårt arbete som du kan läsa mer om på vår webbplats.

Administrativa avdelningen söker nu en digitaliseringssamordnare som kommer tillhöra den administrativa avdelningens stab.

Vad ska jag arbeta med?

Digitaliseringssamordnaren fungerar som rådgivare till chefen för administrativa avdelningen. Din huvudsakliga uppgift kommer vara att samordna arbetet med digitalisering av myndigheten. I det arbetet kan ingå att projektleda vissa projekt samt delta i både projekt och styrgrupper. Rådgivaren förväntas också kunna bidra med idéer och vara en ambassadör för digitaliseringen av PTS främst internt, men ibland även utanför myndigheten.

I arbetet kan också andra uppgifter komma att ingå, såsom t.ex. svara på remisser inom avdelningens verksamhetsområden, arbete med verksamhetsplanering på avdelningen m.m.

Digitaliseringssamordnare är en ny roll på myndigheten och det kommer därför finnas en viss möjlighet att påverka rollens innehåll själv.

Vem söker vi?

Vi söker dig med:

  • För tjänsten, relevant akademisk utbildning exempelvis ekonom, ingenjör, jurist eller systemvetare
  • Erfarenhet av förändringsarbete som projektledare eller liknande
  • Erfarenhet av digitalisering av verksamhet

Det är dessutom meriterande om du har erfarenhet av liknande arbete som beskrivs ovan så som att svara på remissvar, arbeta i en stabsfunktion, samordning av projekt och genomföra mindre, interna utredningar. Vidare är det meriterande om du har vana av att leda workshops eller genomgått en ledarskapsutbildning.

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och ser framför oss att du har en god organisationsförmåga och kan agera med integritet. Du tar gärna egna initiativ och besitter en god samarbetsförmåga eftersom du i rollen kommer ha många kontaktytor, både internt och externt.

Var på PTS ska jag jobba?

Administrativa avdelningen består av 4 enheter, ekonomi och controllerenheten, it-enheten, upphandlingsenheten och enheten för fastighet och dokumentation. Avdelningen leds av avdelningschefen som nu rekryterar en rådgivare till sin stab.

Hur är det att jobba på PTS?

Hos oss får du jobba på en modern myndighet med ett meningsfullt uppdrag, till nytta för samhället. Vår verksamhet präglas av den snabba teknikutvecklingen, vilket gör att du hos oss verkar i en innovativ och kreativ miljö.

Vi är angelägna om att våra medarbetare mår bra och har förutsättningar att uppnå goda arbetsresultat. Friskvård är en del av arbetet och en god balans mellan arbete och fritid är viktigt för oss.

För att bidra till vår kultur värdesätts förmågor kring flexibilitet, initiativrikedom och samarbete. Vi kan på så sätt utveckla verksamheten och trivas ihop, vilket är en förutsättning för att uppnå våra höga ambitioner som arbetsplats.

Om anställningen

Tjänsten är en tillsvidareanställning med inledande provanställning om sex månader. Placering i Stockholm med start snarast möjligt enligt överenskommelse.

Då anställningen är placerad i säkerhetsklass krävs svenskt medborgarskap. Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras före anställning enligt 19 § i säkerhetsskyddslagen.

Hur ansöker jag?

Välkommen med din ansökan till jobba@pts.se senast 4 mars 2018. Uppge diarienummer 18-1432 i ämnesraden.

För mer information kontakta avdelningschef Richard Källstrand, 08-678 57 31 eller HR-specialist Camilla Denijs, 08-678 58 01. Vi har tagit hänsyn till rekryteringskanaler och undanber därför annonsförsäljning.

För kontakt med våra lokala fackliga arbetstagarorganisationermaila till saco@pts.se eller st@pts.se

Ansök om Digitaliseringssamordnare till administrativa avdelningen

Har du redan laddat upp ett CV? Logga in för att söka direkt

Ansök

Ladda upp från din dator

Eller importera från molnlagringstjänst

Din CV måste vara en .doc, .pdf, .docx, .rtf, och inte större än 1Mb


4000 antal återstående tecken


Genom att ansöka om ett jobb som är listad hos CS Jobb så godkänner du våra användarvillkor och vår sekretesspolicy. Du behöver aldrig uppge uppgifter om ditt bankkonto. Om detta önskas, e-posta oss.

Liknande jobb

Liknande jobb