Objektspecialist till Transportstyrelsen

Plats
Örebro (Kommun)
Annonserat
den 21 februari 2018
Stängs
den 4 mars 2018
Anställningsform
Tillsvidare
Sysselsättning
Heltid

Hos oss får du ett spännande, intressant och roligt jobb, eftersom vi är engagerade och har arbetsuppgifter som varierar. Det finns alltid möjlighet att utvecklas och du är aldrig ensam för vi vill ta tillvara vår gemensamma kunskap på bästa sätt. Vi tycker också att det är viktigt att du hittar en balans mellan jobb och fritid. Vi lovar att du kommer att bidra med samhällsnytta för både företag och medborgare i Sverige.

Om jobbet

Som objektspecialist hos oss arbetar du i en prestigelös atmosfär där vi hjälper varandra att komma framåt för att tillsammans skapa resultat som vi är stolta över. Vi erbjuder dig ett flexibelt, självständigt och omväxlande arbete där du har stor frihet att forma din egen vardag och utveckla din kompetens i en inspirerande miljö.

Du kommer att vara med och forma den framtida förvaltningen inom våra förvaltningsområden. Som objektspecialist är din främsta uppgift att vara länken mellan beställande verksamhet och IT-avdelningen samt kontinuerligt vidareutveckla och effektivisera verksamheten med hjälp av IT-stöd. Du förstår verksamhetsprocesserna, har god systemkännedom och ett högt säkerhetsmedvetande.

Du kommer att arbeta på en sektion som ansvarar för förvaltningen av följande områden inom transportområdet

  • fordonsregistret
  • fordonsskatt
  • trängselskatt
  • infrastrukturavgift
  • parkeringsanmärkning
  • andra avgifter inom vägtrafik såsom körkortsavgifter, tillsynsavgifter, skyltavgifter m.fl.

Hos oss arbetar idag objektspecialister och förvaltningsledare.

Du kommer att

  • fånga, formulera, vidareförädla och komplettera de verksamhetskrav som finns i verksamheten
  • medverka vid framtagande av nya processer, rutiner, mallar, dokumentation och utbildningsmaterial samt ansvara för att dessa är uppdaterade
  • vara med och arbeta fram både funktionella och icke funktionella krav
  • hantera och följa upp ärenden/incidenter och utgöra användarstöd
  • delta i olika projekt och uppdrag där du företräder verksamhetens behov
  • kontinuerligt arbeta med att skapa och utveckla såväl interna som externa samarbeten
  • arbeta för säkra digitala lösningar som möter samhällets behov.

Du måste ha

  • akademisk examen inom systemvetenskap eller motsvarande kunskap förvärvad på annat sätt
  • flerårig arbetslivserfarenhet inom systemdrift och/eller systemförvaltning.

Det är meriterande om du också har

  • kunskap och erfarenhet av agilt arbetssätt
  • erfarenhet av förvaltning av stora komplexa system
  • dokumenterad digital kompetens
  • kunskaper inom systemförvaltningsmodellen PM3
  • dokumenterat regelverk, intressenter och begrepp
  • vana av att skriva analyser, beslutsunderlag och rapporter
  • hanterat mediala frågor inom ett tidigare sakområde
  • utbildning inom IT-säkerhet.

Utöver ovanstående uppskattar du ett öppet arbetsklimat, är nyfiken och kommunikativ samt levererar hög kvalitet i allt du förtar dig. Eftersom ingen dag är den andra lik gillar du variation och har det där lilla extra engagemanget som du kan plocka fram när det behövs. Du kan göra prioriteringar, fatta beslut och tar ansvar för dessa.

Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.

Vill du veta mer?

Anställningen är en tillsvidareanställning med placering i Örebro. Vi tillämpar normalt provanställning. Tillträde enligt överenskommelse

Du är välkommen att kontakta

Tf. sektionschef Andreas Wedén på 076 – 721 12 43 andreas.weden@transportstyrelsen.se

Saco, Per Nygren och ST, Anna Malmborg nås via vår växel på 0771-503 503.

Välkommen med din intresseanmälan!

Vi behöver din intresseanmälan senast den 4 mars 2018 märkt med referensnummer TSG 2018-638. Du ansöker via vårt intranät och vi vill att du bifogar ditt CV och ett personligt brev. Vi gör urvalet med hjälp av frågor som du får svara på i vårt e-rekryteringssystem.