IT-BUSINESS PARTNER

Rekryterare
Rädda Barnen
Plats
Stockholm (Län)
Annonserat
den 14 mars 2018
Stängs
den 13 april 2018
Anställningsform
Tillsvidare
Sysselsättning
Heltid

OM UPPDRAGET

Att jobba för Rädda Barnen är att göra skillnad
Som medarbetare på Rädda Barnen vet du att ditt arbete bidrar till att göra världen till en bättre plats för barn och du är omgiven av engagerade kollegor som delar gemensamma värderingar. Hos oss har du förmånen att både utvecklas och utmanas, här kan du påverka din egen karriär och erbjuds möjligheter till kompetensutveckling. Vår verksamhet finns både lokalt och globalt och för dig som är intresserad finns goda möjligheter till internationellt samarbete och utbyte.

Om uppdraget
I rollen som IT-Business Partner arbetar du med fokus på CRM-Marketing - samt säljstöd. Som IT-Business Partnern ska du agera IT-stödjande till verksamheten och erbjuda projektstöd, utvärdering och research av produkter på marknaden. Du är rådgivande samt ett stöd vid behovsinsamling och kravanalyser. I tjänsten ingår att vara en länk emellan verksamheten och IT-utvecklarna. 

Rollen ingår i Rädda Barnens avdelning för Verksamhetsstöd, IT-sektionen. Du rapporterar till IT-chefen.

VEM SÖKER VI?

För att bli framgångsrik/lyckas i rollen ser vi att du som söker har följande kvalifikationer: 
• Relevant utbildning eller motsvarande som Systemarkitet, lösningsarkitekt eller verksamhetsutvecklare IT
• 5 års erfarenhet inom motsvarande roll
• Mycket goda kunskaper inom CRM och Marketing automation verktyg
• God teknisk kunskap kring API och integrationer
• Projektledning 
• Har ett affärstänk; har jobbat i gränslandet IT/affär
• Erfarenhet av marknad/CRM/sälj ur ett IT-perspektiv
• Erfarenhet av kravställningsprocesser
• Erfarenhet av integration/API/automatisering
• Erfarenhet av projektledning samt implementering av komplexa IT-system
• God förståelse för Enterprise miljöer
• Mycket goda kunskaper i tal och skrift i svenska och engelska

Meriterande är:
• Projektledarutbildning
• Erfarenhet av salesforce
• Erfarenhet av att arbeta med sociala medier som marknadskanal
• Erfarenhet av SQL, Dataanalys, Qlickview, Sociala medier, Systemtestning

Alla medarbetare i Rädda Barnen förväntas självklart efterleva organisationens värderingar. Personliga egenskaper vi ser är viktiga för att lyckas i rollen är att du samarbetar effektivt med andra, leder och inspirerar, levererar resultat samt utvecklar och implementerar lösningar i syfte att anpassa dig i en ständigt föränderlig miljö. 

ANSÖKAN OCH MER INFORMATION

Rollen är en tillsvidareanställning med 6 månaders provanställning vid vårt kontor i Sundbyberg med önskat tillträde snarast. Vi ser fram emot att ta del av din ansökan så snart som möjligt och senast 13 april 2018. Ange även löneanspråk i din ansökan. Har du frågor kring tjänsten kontakta gärna rekryterande chef Lena Lindblad, lena.lindblad@rb.se 
Då vi är noga med att vara en säker arbetsplats för barn ber vi om utdrag ur belastningsregistret i samband med anställning.

Om Rädda Barnen
Rädda Barnen kämpar för barns rättigheter. Vi väcker opinion och stöder barn i utsatta situationer – i Sverige och i världen. Vi ser en värld som tillgodoser varje barns rätt till liv och utveckling, trygghet och skydd och rätt till delaktighet. Vårt uppdrag är att verka för och inspirera till genomgripande förbättringar i hur barn behandlas och att uppnå omedelbara och bestående förändringar i deras liv. Rädda Barnen är en folkrörelse som stöds av närmare 179 000 medlemmar och givare. Vi är ca 350 anställda i Sverige varav ett 100-tal tjänster finns på regionala kontor runtom i landet, och ett 30-tal tjänster är internationellt placerade. Rädda Barnen är en av 29 medlemsorganisationer inom Internationella Rädda Barnen och tillsammans är vi närmare 24 000 medarbetare verksamma i mer än 120 länder.

Fackliga representanter är, för Unionen Matti Pohjola, matti.pohjola@rb.se och för Akademikerföreningen Aesa Pighini, aesa.pighini@rb.se

 

SISTA ANSÖKNINGSDAG

2018-04-13

Liknande jobb

Liknande jobb