Digital marketing manager till Webbdagarna och TechWorld

Plats
Stockholm (Stad)
Annonserat
den 10 april 2018
Stängs
den 11 maj 2018
Anställningsform
Tillsvidare
Sysselsättning
Heltid

IDG söker en driven digital marketing manager till Webbdagarna och TechWorld

IDG Event behöver förstärka teamet med en person som kan hjälpa oss att behålla vår starka position på marknaden och fortsätta arrangera event av högsta kvalité! Vi söker nu en erfaren, driven och innovativ digital marketing manager med ansvar för bland annat Webbdagarna och TechWorlds event.

Dina arbetsuppgifter:

●      Ta fram och och genomföra marknadskampanjer där utgångspunkten är målgrupps- och dataanalys för att sedan upprätta och genomföra marknadsföringskampanjer med fokus på e-post, sociala medier och SEO.

●      Ta fram och optimera eventsajter för dina projekt

●      Hålla koll på trender och möjligheter för att öka tillväxt och optimera den digitala konverteringen för eventdeltagare

●      Löpande arbeta med att hitta nya idéer, tjänster och samarbeten som kan lyfta upplevelsen på plats

●      Producera och distribuera marknadsmaterial för eventsajter, epostutskick och sociala medier-kampanjer

●      Analysera, bygga och kontinuerligt underhålla databaser utefter målgruppsbeskrivningar

●      Vara vårt ansikte utåt och kontaktperson för våra eventbesökare

Arbetet med Webbdagarna och TechWorlds event är mycket varierande då projekten är i ständig förändring. Vi drivs av att utmana oss själva gång på gång för att få eventen att växa och bli bättre för både besökare och partners. Det är därför viktigt att du inte är rädd för att ta i där det behövs och ha en roll som ständigt växlar mellan att hantera strategiska, långsiktiga frågor till att ta itu med praktiska detaljer.

Din bakgrund

Som person har du en passion för det digitala och datadrivna, sociala medier, digitala affärer, event och har dokumenterad erfarenhet av att arbeta med digital marknadsföring. Du är stresstålig och tycker om att jobba självständigt och målmedvetet mot uppsatta mål. Du kan uttrycka dig väl i tal och skrift både på svenska och engelska, det är ett krav då tjänsten innefattar en hel del copywriting. Du är utåtriktad och tycker om att representera projekten på möten och i andra sammanhang. Om du kan relatera till mottot ”Your dream job doesn't exist, you have to create it” är du rätt person att söka tjänsten!

Det är ett plus i kanten om du har erfarenhet av att jobba med system och program som epostverktyg, undersökningsverktyg, Google Analytics, Wordpress, Photoshop, Indesign.

Tillträde

Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med tillträde så snart som möjligt.

Lön

Fast plus rörlig lön.

Ansökan och kontakt

Sista ansökningsdag är 11 maj, men vi kommer att intervjua kandidater löpande. Mejla din ansökan snarast till anna.nilsson@idg.se

Anna Nilsson, Event Director, IDG
E-post: anna.nilsson@idg.se

Ansök om Digital marketing manager till Webbdagarna och TechWorld

Har du redan laddat upp ett CV? Logga in för att söka direkt

Ansök

Ladda upp från din dator

Eller importera från molnlagringstjänst

Din CV måste vara en .doc, .pdf, .docx, .rtf, och inte större än 1Mb


4000 antal återstående tecken


Genom att ansöka om ett jobb som är listad hos CS Jobb så godkänner du våra användarvillkor och vår sekretesspolicy. Du behöver aldrig uppge uppgifter om ditt bankkonto. Om detta önskas, e-posta oss.

Liknande jobb

Liknande jobb