Excanto söker dig som vill utvecklas inom IT.

Rekryterare
Excanto
Plats
Stockholms län, Stockholm
Lön
Fast lön
Annonserat
den 20 april 2018
Stängs
den 8 maj 2018
Ref:
EB295EAD-F4BB-4B82-9C4C-5B9DDD15D0DB
Anställningsform
Tillsvidare
Sysselsättning
Heltid

Vill du jobba med IT-support i en modern teknisk miljö. Excanto tillhandahåller IT-tjänster med flera spännande inriktningar!

Som supporttekniker hos Excanto får du jobba som 1st-line support med varierande ärende. Du arbetar tillsammans med ett härligt, tight team. Du kommer att få stora möjligheter att utvecklas inom IT och problemlösning.

VAD KAN VI ERBJUDA DIG?

Det här är tjänsten för dig som vill arbeta på ett intressant företag där du får arbeta med teknisk support / IT-support / support i en teknisk miljö i framkant. Excanto tillhandahåller IT-tjänster med inriktning på drift, support, utveckling och förvaltning av IT-infrastruktur och affärskritiska applikationer.

DINA FRAMTIDA ARBETSUPPGIFTER

Att i servicedesk ta emot felärenden och beställningar (exempelvis användaradministration) och att registrera, felsöka och hantera dessa ärenden.


Den tekniska miljön är Win 10. Mac OsX 10.7, Windows 2008, Office 2010, Active Directory och ett antal verksamhetsspecifika system.

ROLLEN INNEBÄR OCKSÅ

Du kommer att arbeta i en servicedesk och ge teknisk support via telefon, mail och fjärrstyrning. Du kommer att sitta i ett öppet landskap med nära kontakt till second-line och drift. Så du kommer ha all möjlighet att lära dig mycket om IT. Eftersom det är ett litet team som löser de flesta av alla ärenden får du här möjlighet att djupdyka tekniskt bland varierande ärenden.

VEM ÄR DU?

Vi söker dig som har en bakgrund inom service, gärna i en servicedesk eller i butik. Du ska ha ett datorintresse, samt kunskap eller förståelse inom följande områden:

  • Microsoft Office
  • Klient-OS Windows eller Mac
  • Nätverk
  • Kontohantering, behörigheter

Det är meriterande om du har kunskap inom ITIL

För att vara framgångsrik i rollen krävs att du är ödmjuk, serviceinriktad och socialt kompetent. Du är van vid att arbeta i team och har god samarbetsförmåga. Du är duktig på att dokumentera dina ärenden samt kan bedöma och eskalera ärenden efter behov. Det är en förutsättning att du trivs med att hjälpa människor och kan bemöta användarna på ett ödmjukt och professionellt sätt.

För rätt person finns mycket goda möjligheter att utvecklas såväl tekniskt som personligt.

INTRESSERAD?

I den här rekryteringen har vi valt att samarbeta med TNG som sköter hela rekryteringsprocessen på ett fördomsfritt och kompetensbaserat sätt. Är du intresserad av tjänsten, ansök snarast! Urvalet sker löpande och tjänsten kan tillsättas före sista ansökningsdatum. Vänligen sök via vårt ansökningsformulär då vi inte tar emot ansökningar via email. Du söker enkelt med ditt CV eller LinkedIn-profil, och alltid utan personligt brev. Motivera istället kort i ansökningsformuläret varför du söker jobbet. Du kan sedan följa din ansökan live via hemsidan. Har du frågor är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare.

Excanto är ett heltäckande IT-tjänsteföretag som grundades 1999 och vi är idag experter på modern och säker IT-drift, molntjänster, nätverk- & IOT-tjänster för fastighet och kontor. Vi erbjuder även DaaS/VDI tjänsten eDesktop som är en Virtuell PC för aktivitetsbaserat arbetssätt och säkra managed desktop lösningar. Excantos kunder är ofta Fastighetsföretag och företag & organisationer med mellan 50-1000 anställda som vill ha en övergripande IT-partner som tar ett funktionsansvar för helheten. Vi vill ha nära och långsiktiga relationer med både kunder och samarbetspartners, vi stöttar dem i deras utveckling - och hjälper dem med förutsättningar för att göra bättre affärer. Excantos huvudkontor ligger i Stockholm och vi har lokal representation i Uppsala, Göteborg, Malmö och Lund. Många av Excantos drygt 600 företagskunder har verksamhet även i andra delar av landet.

Liknande jobb

Liknande jobb