Polismyndigheten

It-tekniker till Polisens It-avdelning

Rekryterare
Polismyndigheten
Plats
Dalarna
Annonserat
den 18 maj 2018
Stängs
den 11 juni 2018
Anställningsform
Tillsvidare
Sysselsättning
Heltid

Vi bygger inga virtuella världar eller pokerbord – det vi utvecklar är avgörande för att brott ska klaras upp, att brottsligheten ska minska och för att alla i Sverige ska känna sig trygga.

Arbetsplatsbeskrivning

Som anställd på polisens it-avdelning är du delaktig i ett viktigt samhällsuppdrag med många spännande verksamhetsområden.

Våra system används i polisernas vardag – dygnet runt, året runt. Från ett ingripande mitt i natten till att färdigställa en förundersökning inför en rättegång.

Polisens it-avdelning har cirka 750 medarbetare och ansvarar för all it som används av myndighetens cirka 30 000 medarbetare. Vårt fokus är att generera verksamhetsnytta – med hög utvecklingstakt och modern teknik utifrån agila principer och förhållningssätt.

Leverans och support ska ha lokal närvaro i varje region. Regionala servicekontor återfinns i Norrland/Mitt, Stockholm/Bergslagen, och Syd/Öst/Väst. Servicekontoren sköter införande, leverans och service av ny teknik, inklusive koordinering och samordning av större leveranser. Systemen för radiokommunikation inklusive handterminaler och fordonsstationer hanteras också av servicekontoren. Behörighetscenter ska hantera behörigheter till IT-systemen.

Arbetsbeskrivning

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är att ge IT-support i secondline till våra slutanvändare vid Polismyndigheterna samt att arbeta med installationer av teknik i olika uppdrag. Arbetet är varierande och du möter många olika kunder i en intressant arbetsmiljö. Stationeringsort är Falun, men arbetsområdet är inom hela Servicekontoret Bergslagen. Resande förekommer. Beredskap ingår i tjänsten.

Kvalifikationer

Vi söker dig som har:

  • Gymnasial- eller eftergymnasial utbildning eller motsvarande kunskaper förvärvade på annat sätt
  • Minst ett års arbetslivserfarenhet av arbete som IT-tekniker/Supporttekniker
  • Goda kunskaper gällande PC, skrivare, kringutrustning och nätverkskommunikationsutrustning
  • Baskunskaper av att arbeta administrativt med konfiguration/policyhantering med servrar och NätOS
  • Förmågan att uttrycka dig väl i svenskt tal och skrift
  • B-körkort och vana att köra bil.

Meriterande

Det är meriterande om du har:

  • Vana vid ärendehanteringssystem, Remedy ARS eller motsvarande
  • Kunskap om AD (Active Directory) samt Netware/eDirectory
  • Kunskap om kommunikationsradiosystem, Rakel, samt kringutrustning för kommunikationsradio
  • Erfarenhet från firstlinesupportarbete / helpdeskarbete inom IT
  • Erfarenhet eller kännedom om Lean Production.

Personliga egenskaper

Personliga egenskaper är ofta lika viktigt som teknisk kompetens för en grupps utveckling och dynamik. Vi ser att du som söker har en positiv inställning till människor och arbete, är engagerad och pålitlig. Du har ordningssinne, samt ett strukturerat och effektivt arbetssätt. Du tycker om att lära dig nya saker och vill gärna dela med dig av vad du kan till andra. Du tycker om att lösa problem, är flexibel och ser möjligheter. Du har god samarbetsförmåga, är ansvarstagande, noggrann och ser till helheten. Du kan arbeta självständigt och ta egna initiativ och att ge en god service är för dig en självklarhet.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Kontaktpersoner

Kent Arringe, 010-567 45 60, Gruppchef i Bergslagen

Fackliga företrädare

Kent Svärd, SACO, tfn 010-56 34 211; Sofia Ask, Polisförbundet, tfn
010-563 87 10; Johan Gertz, Fackförbundet ST, tfn 010-567 70 92; Karna Tillheden, SEKO Polisen, tfn 0732-490 422

Övrig information

Tjänsten är en tillsvidareanställning med en provanställning på sex månader. Tjänsten är placerad i Falun. Flextid och beredskapsjour tillämpas. Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Säkerhetsprövning (med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen) genomförs före anställning. Anställningen kräver svenskt medborgarskap.

Välkommen med din ansökan bestående av personligt brev och CV (inga betyg eller intyg) senast den 11e juni 2018. Vi tar endast emot bilagor i pdf- och doc-format.

Du skickar in din ansökan till jobb.na@polisen.se och ange diarienummer A257.745/2018

Din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen. Har du skyddad identitet, referenser eller liknande information som du själv bedömer som olämplig att lämna ut eller har frågor om ansökningsförfarandet ta kontakt med HR-support på hr.support@polisen.se och ange annonsens referensnummer.