CGI

HR-Service Consultant, Stockholm

Rekryterare
CGI
Plats
Stockholm
Annonserat
den 29 maj 2018
Stängs
den 30 juli 2018
Anställningsform
Tillsvidare
Sysselsättning
Heltid

Position Description:

CGI är en av världens ledande IT-leverantörer med 3800 anställda på 30 orter i Sverige. Vi söker nu två drivna HR-Service Consultants för tillsvidareanställning till vårt HR Member Service team. För en av rollerna söker vi dig som har minst tre års erfarenhet inom HR. För den andra rollen söker vi dig som är mer junior och som är nyexaminerad eller har arbetat inom HR i ett till två år. Utöver dessa roller söker vi även en junior HR-Service Consultant för projektanställning under 9-12 månader.

Your future duties and responsibilities:

Som vår nya HR-Service Consultant kommer du att arbeta inom vårt lokala HR Member Service team (HRMS) som är en del av vår globala HR-organisation där du supportera verksamheten med HR-relaterade frågor och transaktioner. Vi arbetar enligt globala processer och rutiner i globala system och vi ser till att dessa tillämpas och följs av organisationen genom vägledning och support när så behövs.

Du kommer bland annat att hantera ärenden som inte kan skötas genom vårt Self Service-system och som har en koppling mot våra svenska lagar och kollektivavtal vilket gör dem svåra att besvara med standardsvar. Ärenden hanteras främst genom vårt ärendehanteringssystem men även via telefonkontakt. Du kommer också att vara kontakten/länken mellan vårt ServiceArea-team i Manila och verksamheten samt stödja HR-managers via våra HR-systemen vid organisationsförändringar.

Hos oss på CGI har vi har en öppen och generös företagskultur. Att dela med sig av sin kunskap är en förutsättning för att vi ska kunna leverera på topp. Vi som arbetar här är drivna och motiverade och detta gör att du snabbt kommer att bli ”en i gänget”.

Required qualifications to be successful in this role:

Vi ser att du har en kandidatexamen inom personalvetenskap, organisation och arbetsliv eller motsvarande. För den seniora rollen har du minst tre års erfarenhet av HR-administrativt arbete. Då vi har nära samarbete med vårt ServiceArea-team i Manila behöver du behärska engelska i tal och skrift. Det är meriterande om du har erfarenhet från HR Service Center/supportarbete, har goda kunskaper i Excel samt erfarenhet från att jobbat i multinationellt företag.

Då rollen kombinerar administration och service är det viktigt att du är en god administratör, har god samarbetsvilja, samt är strukturerad och kommunikativ. Du är flexibel och tycker det är kul och utmanande att förutsättningar förändras under tiden. Vi tror att du har en naturlig förmåga att hitta lösningar, är självgående och att du alltid levererar med hög kvalitet. 

Vill du fortsätta utvecklas inom HR på ett företag som för fjärde året i rad har fått certifieringen Top Employer? Vill du arbeta på ett företag där du får möjlighet att utveckla dig själv både personligt och professionellt? Då är det dig vi söker! Välkommen med din ansökan!

Då den rekryterande chefen inte är svensktalande ber vi dig att skriva ditt CV och Personliga Brev på engelska

För mer information, kontakta gärna;
Carina Pires
carina.pires@cgi.com

Vi hanterar ansökningar löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdatum. Sista ansökningsdatum 2018-07-27.

administration, HR, administratör, personalvetare, human resource, personal, HR-konsult

What you can expect from us:

Utveckla din karriär hos oss.

Det är en extraordinär tid i vår bransch. Den digitala transformationen accelererar och CGI är i centrum för förändringarna – som hjälp för våra kunders digitala resor och med spännande karriärmöjligheter för våra medarbetare.

På CGI når vi framgång genom våra medarbetares talang och engagemang. Som ett team delar vi de utmaningar och belöningar som kommer genom att vi skapar ett växande företag, vilket stärker vår ägarskapskultur. Alla våra medarbetare drar nytta av det värde vi gemensamt skapar.

Var med och bygg ett av världens största oberoende tjänsteföretag inom IT och affärsprocesser.

Skills:

  • English
  • Swedish

Liknande jobb

Liknande jobb