IT-support

Rekryterare
Tillväxtverket
Plats
Östersund (Kommun), Jämtland
Annonserat
den 15 juni 2018
Stängs
den 12 augusti 2018
Anställningsform
Tillsvidare
Sysselsättning
Heltid

Är du en lösningsorienterad person som brinner för att ge god service? Är du duktig på Office 365? Har du tidigare jobbat med IT-support? Då kan du vara den vi söker.

Tillväxtverket är en nationell myndighet som ligger i framkant inom arbetssätt och användning av digital teknik. Vi är en kunskapsdriven myndighet med professionella, kompetenta och engagerade medarbetare. Här kan du påverka både din och Sveriges framtid.

Tillväxtverket stärker företagens konkurrenskraft och förbättrar näringslivets och regionernas utveckling. Vår vision är ett Sverige med fler företag som vill, kan och vågar.

IT-enheten består av drygt 20 medarbetare fördelade på våra kontor i Stockholm och Östersund. Enheten är uppdelad i en utvecklings- respektive drift och förvaltningsgrupp, i vilken den senare IT-support ingår. IT-support består i dag av 3 medarbetare som är stationerade i Stockholm. Vi utökar nu supporten med ytterligare en medarbetare till kontoret i Östersund.    


Om tjänsten
I rollen ingår att vara första linjens support, vilket innebär att ge service åt och hantera olika IT-arbetsplatsrelaterade ärenden och problem för ca 450 anställda som sitter på 9 kontor runt om i landet. IT-support arbetar i ett ärendehanteringssystem för registrering och uppföljning av ärenden. Support för medarbetare på andra kontor än Östersund ges i första hand "på distans", men resor till kontoren kan förekomma.

 IT-support hanterar frågor som rör:

  • Dator, mobil telefoni och kringliggande tjänster
  • Office365
  • Videokonferenssystem
  • Inköp, leveranshantering och mjukvaruinstallationer
  • Kontohantering
  • Skrivare

Alla Tillväxtverkets medarbetare har bärbara datorer och mobiltelefon. Operativsystemet för datorerna är Windows 10. Flera av våra kontor är helt aktivitetsbaserade.


Vi söker dig som har:

  • Minst 2 års arbetslivserfarenhet av arbete med IT-support
  • Goda kunskaper i svenska i tal och skrift
  • Goda kunskaper i Windows 10, Office 365 och katalogtjänst (Active Directory)
  • Erfarenhet av arbete i ärendehanteringssystem

Följande är meriterande:

  • Erfarenhet av IT-support i medelstor organisation med +100 klienter
  • Erfarenhet av att arbeta med support/goda kunskaper inom ITIL, videokonferenssystem och mobila enheter (både iOS och Android) 


Vi kommer att fästa stor vikt vid dina personliga egenskaper. Vi söker dig som brinner för att ge en mycket god service och som är lösningsorienterad. Du är pedagogisk och kan förklara IT-relaterade frågor på ett sätt som gör att medarbetare som inte är lika kunniga inom IT som du ändå förstår. Du är engagerad i ditt arbete.   

Vi förväntar oss att du lever upp till vår medarbetar- och chefspolicy som uttrycker de förväntningar vi har på alla medarbetare.


Anställningsform och sista ansökningsdag
Anställningen är en tillsvidareanställning. Vi tillämpar 6 månaders provanställning. Sista ansökningsdag är den 12 augusti 2018. Observera att urval kommer att genomföras efter sista ansökningsdag.


Mer information och kontakt
För mer information om arbetsuppgifterna är du välkommen att under v. 28 kontakta IT-chef Nader Svärd, tfn 08-681 91 20. Frågor om rekryteringsprocessen besvaras av HR-strateg Mari Hammarbäck Ekroth, tfn 08-681 91 64, t o m 28 juni och därefter 10 - 12 augusti. Fackliga företrädare är Imber Råbock, Saco, tfn 08-681 91 73 och Marlen Eriksson ST, tfn 08-681 91 22. 

Vi sitter centralt i Östersund i moderna lokaler. Här kan du läsa mer om vilka anställningsvillkor och förmåner vi erbjuder.  Vi har även ett publikt intranät. Välkommen att läsa mer på våra medarbetarsidor. 

Vi eftersträvar en arbetsmiljö där varje medarbetare ges möjlighet att kombinera yrkes- och privatliv för balans i livet.

Välkommen med din ansökan!

Liknande jobb

Liknande jobb