Polismyndigheten

Nu söker vi en driven och engagerad Change manager!

Rekryterare
Polismyndigheten
Plats
Stockholm (Län)
Annonserat
den 28 juni 2018
Stängs
den 20 augusti 2018
Anställningsform
Tillsvidare
Sysselsättning
Heltid

Vi bygger inga virtuella världar eller pokerbord – det vi utvecklar är avgörande för att brott ska klaras upp, att brottsligheten ska minska och för att alla i Sverige ska känna sig trygga.


Arbetsplatsbeskrivning
Som anställd på IT-avdelningen är du delaktig i ett viktigt samhällsuppdrag med många spännande verksamhetsområden och en möjlighet att göra skillnad på riktigt.

Våra system används i polisernas vardag – dygnet runt, året runt. Från ett ingripande mitt i natten till att färdigställa en förundersökning inför en rättegång.

Polisens IT-avdelning har ca 750 anställda och ansvarar för all it som används av myndighetens ca 30 000 medarbetare.


Arbetsbeskrivning
Vi söker en Change Manager till enheten Drift och infrastruktur inom It-avdelningen. Rollen erbjuder intressanta och utvecklande arbetsuppgifter och med ett stort eget driv har du stora möjligheter att påverka hur tjänsten utvecklas.

Som Change manager ansvara du för att kvalitetssäkra förbättringar och förändringar som ska genomföras i polisens IT-miljöer samt att minimera att kärnverksamhetens huvuduppdrag påverkas. Change manager kallar till och ansvarar för CAB (Change Advisory Board). Change manager ansvarar för en ständig utveckling och förbättring av interna rutiner och verktyg samt tvärfunktionella samarbeten över hela avdelningen för att maximera kundnytta och skapa synergieffekter. Som ett led i effektivisering och utveckling av interna rutiner tillkommer det även i rollen att delta och tillsammans med andra intressenter inom It-avdelningen utveckla den agila transformationen. Slutligen ansvarar Change management för rapportering och uppföljning av förändringsarbetet inom polisens IT-miljöer.


Kvalifikationer
Vi söker dig som har:

  • Genomförd gymnasial utbildning
  • Minst 2 års erfarenhet inom processledning
  • Erfarenhet av arbete med processutveckling, baserat på ITIL inom medelstora och/eller stora IT-organisationer med en komplex it-miljö
  • Erfarenhet av statistik och dataanalys
  • Erfarenhet av projektledning och problemlösning
  • Väl bekant med Office-paketet främst Excel och Powerpoint.


Meriterande
Det är meriterande om du har:

  • Erfarenhet av Configuration Management
  • Erfarenhet av Jira
  • Erfarenhet av ärendehanteringssystem
  • Erfarenhet av agilt arbetssätt
  • Erfarenhet av självständigt arbete med stort mått av frihet under ansvar
  • Erfarenhet av förändringsarbete
  • Kännedom och förståelse för organisationsens huvuduppdrag och mål, både på lång och kort sikt
  • Erfarenhet av att dokumentera, planera och leverera utifrån uppsatta mål och tidsramar


Personliga egenskaper
Vi ser att du som söker är en god lyssnare och har lätt att samarbeta med kunder, kollegor och ledning. På ett engagerat och pedagogiskt sätt stödjer du dina kollegor och har en god kommunikativ förmåga såväl i tal som i skrift. Vidare bör du vara analytisk och kvalitetsmedveten. Vi ser även att du är målmedveten, drivande och får saker utförda samtidigt som du är flexibel och innovativ.

Vi kommer lägga stor vikt vid personlig lämplighet.


Kontaktpersoner
Vill du veta mer? Du är välkommen att kontakta gruppchef Inger Lindelöf, tlf 010-56 28785


Fackliga företrädare
Facklig information lämnas av: Kent Svärd, SACO, tfn 010-56 34 211; Sofia Ask, Polisförbundet, tfn 010-56 38710; Johan Gertz, Fackförbundet ST, tfn 010 5677092; Karna Tillheden, Seko Polisen, tfn 010-56 16 627


Övrig information

Anställningen
Arbetsort: Stockholm

Anställningsform: Tillsvidareanställning med 6 månaders provanställning

Omfattning: Heltid

Arbetstid: Dagtid

Tillträde: Enligt överenskommelse

 

Anställningen kräver svenskt medborgarskap.

 

Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet, säkerhetsprövning, med registerkontroll enligt säkerhetskyddslagen, kommer genomföras före anställningen.                  

 

Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet, säkerhetsprövning, med registerkontroll enligt säkerhetskyddslagen, genomförs före anställningen. Anställningen kräver svenskt medborgarskap.

                     

Ansökan:
Genom din ansökan samtycker du till att dina personuppgifter behandlas och sparas enligt personuppgiftslagen och dataskyddsförordningen. Din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen. Har du skyddad identitet eller annan information som du själv bedömer som olämplig att lämna ut; Registrera dig inte i systemet utan ta istället kontakt med ansvarig HR-konsult: Emmy Angeklint, 070-360 44 81


Polismyndigheten
Polismyndigheten är Sveriges största myndighet med cirka 29500 medarbetare. Vi erbjuder dig en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet och personlig utveckling. Hos oss får du möjlighet att bidra till Polisens uppdrag - att öka tryggheten och minska brottsligheten i samhället.Vi bedriver vår verksamhet enligt vår värdegrund: engagemang, effektivitet och tillgänglighet. Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen.

 

Läs gärna mer om polisen och vår verksamhet på www.polisen.se

 

Vi undanber oss samtal från dig som vill sälja annons- och rekryteringstjänster.

 

Vi ser fram emot din ansökan!

Sök jobbet

Ansökan sker via polisens rekryteringsverktyg

Liknande jobb

Liknande jobb