Verksamhetsutvecklare med produktionsinriktning

Plats
Örebro (Stad)
Annonserat
den 14 augusti 2018
Stängs
den 4 september 2018
Anställningsform
Tillsvidare
Sysselsättning
Heltid

Vi får samhället att fungera för människor på väg, på räls, i luften och på sjön. Därför behöver vi den bästa kompetensen. Vårt uppdrag är viktigt och har betydelse i vardagen – både för privatpersoner och företag. Vi är en arbetsplats där våra olika kompetenser samarbetar för att utveckla vår verksamhet.

Hos oss tar vi ansvar, behandlar alla på ett bra sätt och har respekt för olikheter. Som medarbetare bidrar du till en hållbar framtid.


Ditt framtida arbete
Sektionen för korttillverkning ansvarar för tillverkning och distribution av Transportstyrelsens 10 olika korttyper, bland annat körkort och färdskrivarkort.

Sektionen tillverkar och distribuerar även färdskrivarcertifikat. Vi arbetar ständigt med verksamhetsutveckling inom produktions- och säkerhetsområdet.

Just nu pågår förändringsarbete med bland annat ombyggnation av lokaler och upphandling av maskinutrustning, vilket innebär att vi snart har en helt ny produktionsanläggning.

Medarbetarna består av operatörer, produktionsplanerare och verksamhetsutvecklare/objektspecialister. Samtliga medarbetare är stationerade i Örebro. 


Dina framtida arbetsuppgifter
Som verksamhetsutvecklare på Transportstyrelsen, korttillverkningen, arbetar du i en prestigelös atmosfär där vi hjälper varandra att komma framåt och gemensamt skapa resultat som vi är stolta över. Vi erbjuder dig ett flexibelt, självständigt och omväxlande arbete där du har stor frihet att forma din egen vardag och utveckla din kompetens i en inspirerande miljö. I din roll som verksamhetsutvecklare kommer du även att ha möjligheten att ingå i en kompetensgrupp som består av andra duktiga och erfarna medarbetare som du kan bolla idéer och utbyta kompetens med. 

Verksamhetsutvecklarens främsta uppgift är att vara länken mellan verksamheten/beställaren och IT-avdelningen och kontinuerligt vidareutveckla och effektivisera verksamheten med hjälp av IT-stöd.  


Du kommer att

  • fånga, formulera/vidareförädla och komplettera de verksamhetskrav som finns i verksamheten
  • medverka vid framtagande av nya processer, rutiner, mallar, dokumentation och utbildningsmaterial samt ansvara för att dessa är uppdaterade
  • vara med och arbeta fram både funktionella och icke funktionella krav
  • hantera och följa upp ärenden/incidenter och utgöra användarstöd.

I arbetet ingår att vara verksamhetens ansvariga administratör för funktionen MSCA (utfärda nycklar och certifikat till interna och externa kunder) och/eller för funktionen CP (e-personalisering av färdskrivarkort hos korttillverkningen), leda och driva workshops för att ta fram verksamhetens/beställarens behov, att granska och kvalitetssäkra kravrelaterad dokumentation samt användbarhetsfrågor. 

Du behöver gilla ett öppet klimat, vara nyfiken och kommunikativ samt leverera hög kvalitet i allt du företar dig. Eftersom ingen dag är den andra lik, måste du gilla variation och ha det där lilla extra engagemanget som du kan plocka fram när det behövs. Du kan göra prioriteringar, fatta beslut och tar ansvar för dessa.

I din roll ingår även att förstå verksamhetsprocesserna, ha god systemkännedom och ett högt säkerhetsmedvetande. Du kommer även att delta i olika upphandlingar och projekt där du företräder verksamhetens behov.

I rollen ingår också att kontinuerligt arbeta för att skapa och utveckla såväl interna som externa samarbeten.  


Du måste ha

  • akademisk examen, gärna inom systemvetenskap eller inom teknik/produktionsområdet eller likvärdig kunskap förvärvad på annat sätt
  • aktuell arbetslivserfarenhet inom systemförvaltning eller praktisk erfarenhet av att arbeta med kravhantering inom systemutvecklingsområdet eller verksamhetsutveckling IT.  


Det är meriterande om du också har

  • erfarenhet av kravhantering enligt någon systemutvecklingsmetod, agil eller motsvarande
  • arbetat inom tillverkande/producerande verksamhet
  • kunskaper inom systemförvaltningsmodellen PM3
  • arbetat med systemutveckling och testverksamhet
  • erfarenhet av att arbeta med databaser, HSMer och kommunikation.  


Vi vill att du är/har

  • god analytisk förmåga
  • flexibel och lösningsfokuserad
  • god social förmåga
  • kommunikativ och lyhörd
  • säkerhetsmedveten 
  • engagerad och drivande.  

Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.


Mer information
Anställningen är tillsvidare med placering i Örebro. Vi vill att du börjar så snart som möjligt. Vi tillämpar normalt provanställning.  

Tjänsten är säkerhetsklassad och säkerhetsprövning kommer att föregå beslut om anställning. Du måste vara svensk medborgare.  


Du är välkommen att kontakta
sektionschef Anna Adrup på 010- 49 558 63, Anna.Adrup@transportstyrelsen.se

Saco, Per Nygren och ST, Anna Malmborg nås via vår växel på 0771-503 503.  

Vi vill inte att annonsörer och bemanningsföretag kontaktar oss.  


Vi är nyfikna på vem du är, vad du kan och vad du vill därför behöver din ansökan senast den 4 september 2018 märkt med referensnummer TSG 2018-3122. Du ansöker via vår webbplats och vi vill att du bifogar ditt CV och ett personligt brev. Vi gör första urvalet utifrån de frågor som du får svara på i vårt e-rekryteringssystem. 
Vi kan komma att använda urvalstest i vår urvalsprocess.  

Välkommen att bli vår nya kollega!  

Liknande jobb

Liknande jobb