IT-supporttekniker till Läkemedelsverket

Plats
Uppsala (Län)
Annonserat
den 22 augusti 2018
Stängs
den 16 september 2018
Anställningsform
Tillsvidare
Sysselsättning
Heltid

Läkemedelsverket är en myndighet under Socialdepartementet och vi verkar för att läkemedel och övriga produkter inom vårt ansvarsområde är säkra, effektiva och av god kvalitet. Läkemedelsverket ska vara en ledande kraft i samverkan för bättre hälsa genom att bidra till utvecklingen av folk- och djurhälsan, hälso- och sjukvården, den medicinska forskningen och industrin i Sverige och Europa.

Vi är en kunskapsintensiv myndighet som erbjuder dig intressanta arbetsuppgifter i en spännande och lärorik miljö. Vårt löfte till dig, varandra och alla våra intressenter är öppenhet, professionalism och proaktivitet. Vi vill ge dig goda förutsättningar för balans i livet och erbjuder friskvårdsbidrag samt möjlighet till friskvård på arbetstid. Vi tillämpar flextid och förmånliga villkor gällande semester och föräldrapenningtillägg.

Beskrivning av enhet/verksamhet
IT-verksamheten drivs utifrån en helhetssyn för att stödja genomförandet av Läkemedelsverkets uppdrag, övergripande mål och strategier samt för att stödja verksamhetens ambitioner rörande myndighetssamverkan och gemensamma initiativ, nationellt och internationellt. Just nu befinner vi oss i ett spännande utvecklingsarbete med nya arbetssätt och stora förändringar i systemlandskapet, där nya tekniska plattformar ersätter de gamla.

IT-enheten är indelad i tre grupper: IT Drift och Support, IT Utveckling och Verksamhetsstöd. Gruppen IT Drift och Support består av 22 personer som ansvarar för intern support till Läkemedelsverkets användare, drift av nätverk, lagrings- och serverplattformen samt IT-infrastrukturkomponenter som databaser, integrationsplattformar, e-post, videokonferens, telefoni, programvarudistribution och utskriftslösning. Läkemedelsverket förvaltar IT-infrastrukturen och övriga verksamhetssystem enligt Pm3.

Arbetsuppgifter
Som supporttekniker kommer du tillsammans med fem kollegor att ta emot, felsöka och åtgärda problem som Läkemedelsverkets anställda har med sin IT-miljö. Du kommer att få jobba brett med många uppgifter, i helpdesk med första linjens support, som tekniker i klientmiljön med installationer och felsökning i andra linjens support och som objektspecialist inom vissa applikationer med tredje linjens support. Arbetet innebär många kontakter med kunder och med de övriga delarna av IT-verksamheten på Läkemedelsverket.

Utbildning och erfarenhet
Du ska ha en eftergymnasial utbildning inom IT eller motsvarande erfarenhet samt:

  • Mycket goda kunskaper och minst 3 års erfarenhet av IT-supportarbete i en Microsoft miljö
  • Mycket goda kunskaper om Microsoft Windows operativsystem och Office produkter
  • Erfarenhet av strukturerat arbete med ärendehantering och ITIL
  • Svenska och Engelska i tal och skrift

Meriterande:

  • Kunskap om klienthårdvara och mobiltelefoner med tillbehör
  • Kunskap om AV-teknik och Videokonferensutrustning
  • Kunskap om nätverk, gärna i Cisco miljö
  • Erfarenhet av ”follow print” utskriftslösningar
  • Erfarenhet av Adobes produkter för bild och dokumenthantering
  • Erfarenhet av Microsoft System Center Configuration Manager
  • Erfarenhet av administration av Exchange och Skype
  • Arbetat i en större verksamhet (gärna offentlig)

Personliga egenskaper
IT-support handlar mycket om människor och vi tror att du är en öppen, engagerad och ödmjuk person som har stor förmåga att kommunicera och samarbeta med människor. Du är prestigelös, delar gärna med dig av din kunskap och bidrar aktivt till verksamhetens utvecklings- och förbättringsarbete genom din kunskap om IT. Du är kvalitetsmedveten, gillar bra struktur och kan dokumentera handhavande och lösningar på problem både för kollegor och för slutanvändare.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. 

Sista ansökningsdag: 2018-09-16
Anställningsform: Tillsvidare
Tillträde: snarast
Enhet: IT-enheten
Diarienummer: 2.4.1-2018-063401

Vi tillämpar 6 månaders provanställning. Intyg som styrker din ansökan tas med vid intervju.

Kontakt
Du är välkommen att kontakta Bosse Sarling, Gruppchef för Drift och Support på IT-enheten.
Du kan även kontakta de fackliga företrädarna Kristina Nilsson, SACO och Pia Wictor, ST. Vi finns alla på telefon 018-17 46 00 eller nås genom e-post fornamn.efternamn@mpa.se
 
Välkommen med din ansökan!

Denna rekrytering sker helt genom Läkemedelsverkets försorg. Vi undanber oss därför telefonsamtal från rekryteringsföretag och annonsförsäljare.

Liknande jobb

Liknande jobb