Service Delivery Responsible till SEB

Rekryterare
SEB
Plats
Stockholms län, Stockholm
Lön
Fast lön
Annonserat
den 14 september 2018
Stängs
den 18 september 2018
Ref:
41706A01-5102-4FA2-AB7F-4E8EEAE6B3FF
Anställningsform
Tillsvidare
Sysselsättning
Heltid

Är du en erfaren Service Delivery Manager som vill jobba innovativt med den framtida bankens arbetsplatstjänster?

Här får du chansen att lära dig mer om en spännande bransch hos en av de ledande finansiella koncernerna i Europa. Du kommer jobba inom workplace, ett område som är högt prioriterat hos SEB och där du jobbar nära ledningsgruppen. Du är med och påverkar samt driver området framåt i nära samarbete med interna stakeholders och leverantörer.

OM JOBBET

Du blir en del av avdelningen End User Service och kommer arbeta i gruppen Workplace som ansvarar för hårdvara, print och support samt tjänster såsom bland annat mail och contact center. Tjänsterna levereras såväl in-house men även med hjälp av leverantörer. I rollen som Service Delivery Resonsible ansvarar du för att utveckla, underhålla och leverera tjänster kopplade till området. Du kommer ha många interna och externa kontaktytor och säkerställa att workplace utvecklas i linje med bankens vision.

Dina arbetsuppgifter omfattar bland annat att:

  • Säkerställa kvalitet, följa upp incidenter och ansvara för ett antal tjänster inom området workplace
  • Följa upp SLA:er och ha nära leverantörskontakt
  • Ta fram service roadsmaps
  • Följa upp budget
  • Ha en nära dialog med interna stakeholders
  • Engagera dig i upphandlingar och avtalsfrågor

Du ingår i ett team bestående av Service Delivery Responsibles, Lead Designers och arbetar även tillsammans med kollegor hos SEB:s outsourcing partner. Din arbetsplats blir hos SEB:s nybyggda och prisbelönta huvudkontor i Solna.

VEM ÄR DU?

Vi söker dig som har flerårig erfarenhet av rollen som Service Delivery Manager. Du kan ha jobbat på konsultsidan eller inhouse, det viktiga är att du har god förståelse för hur arbetsplatstjänster inom IT upphandlas och levereras. För att lyckas i rollen är det viktigt att du har erfarenhet av budgetprocesser, leverantörsavtal samt tjänstebeskrivning inom området workplace. Självklart har du även tillräcklig teknisk förståelse inom operations för att kunna följa upp incidenter samt engagera dig operativt.

För att vara framgångsrik som Service Delivery Responsible hos SEB behöver du vara kommunikativ, bra på att fatta beslut samt bygga långsiktiga relationer såväl internt som externt. Du drivs mot visionen men är handlingskraftig här och nu för att nå dit. 

LÄS MER OM HUR DET ÄR ATT ARBETA PÅ SEB

www.sebgroup.com/career

 

INTRESSERAD?

I den här rekryteringen har vi valt att samarbeta med Ada Digital som strävar efter en transparent, inkluderande och snabbrörlig rekryteringsupplevelse. Vi vill veta mer om dig och din potential! Du söker tjänsten enkelt och behöver inte bifoga några dokument. Det räcker med en motivering till varför du söker tjänsten och om du saknar CV kan du bifoga din LinkedIn-profil. Följ sedan din ansökan live via vår hemsida. Urvalet sker löpande och tjänsten kan bli tillsatt före sista ansökningsdatum. Är du nyfiken och vill veta mer innan du söker? Hör av dig till ansvarig rekryterare. Vi ser fram emot att få kontakt med dig!

SEB är en ledande nordisk finansiell koncern. Vi tror starkt på att entreprenöriellt tänkande och innovativa företag behövs för att skapa en bättre värld, och med ett långsiktigt perspektiv stöttar vi våra kunder i både med- och motgång. I Sverige och i de baltiska länderna erbjuder vi ett brett utbud av finansiella tjänster och rådgivning. I Danmark, Finland, Norge och Tyskland är vi inriktade på företagsaffären och investment banking utifrån ett fullservicekoncept till företag och institutioner. Vi finns representerade i ett 20-tal länder runt om i världen med cirka 15 500 anställda.

Liknande jobb

Liknande jobb