Kommunikativ problem manager

Förfaller i dag

Rekryterare
Sveriges Riksdag
Plats
Stockholm (Län)
Annonserat
den 3 oktober 2018
Stängs
den 21 oktober 2018
Anställningsform
Tillsvidare
Sysselsättning
Heltid

Önskar du ett utvecklande och varierande arbete i en modern it-miljö?

Riksdagsförvaltningens it-avdelning söker nu en processledare med teamkänsla och flerårig erfarenhet av processledning.

Dina arbetsuppgifter

Som problem manager kommer du att ansvara för och leda processen problem. I uppdraget ingår att bidra till it-avdelningen och enhetens verksamhetsutveckling genom att förvalta och utveckla våra arbetssätt.

I uppdraget ingår även att vara backup för incident manager, och du kommer att vara superanvändare av vårt ärendehanteringssystem.

Du rapporterar till enhetschefen.

Dina kvalifikationer

Du har goda tekniska kunskaper och flerårig arbetslivserfarenhet av processledning med erfarenhet av att leda operativa team.

Vi söker dig med

  • flerårig erfarenhet som problem manager eller incident manager
  • goda tekniska kunskaper
  • administrativ förmåga
  • kommunikativ förmåga
  • förmåga att snabbt inhämta och delge information
  • erfarenhet av process management inom it
  • erfarenhet av att förvalta och utveckla processer inom ramen för ITIL
  • certifiering inom ITIL.

Som person är du drivande och strukturerad samt lösningsorienterad. Du är en positiv lagspelare som gärna delar med dig av dina kunskaper till omgivningen. Du trivs i dynamiska arbetsgrupper och i en arbetsmiljö med högt tempo.

Svenskt medborgarskap krävs, eftersom anställningen är placerad i säkerhetsklass.

Vi erbjuder dig

Ett spännande och omväxlande arbete på en modern it-avdelning med hög kompetens och roliga utmaningar. Parallellt med våra leverenaser arbetar vi för att utvecklas oss själva och vårt arbetssätt och där kan ditt engagemang göra skillnad.

It-avdelningen består av cirka 120 medarbetare med uppdraget att tillhandahålla system och tjänster som stöder den parlamentariska processen och dialogen med medborgarna. Avdelningen är fördelad på tre enheter.

Riksdagsförvaltningens it-avdelning är en central del av det stöd som ges till kammaren, till riksdagens ledamöter och till den övriga myndighetsförvaltningen. It-avdelningens stöd är också ett viktigt inslag för kommunikationen med allmänheten.

  • Anställningsform: Tillsvidareanställning
  • Omfattning: Heltid

Kontakta oss 

  • Jessica Lexell, enhetschef it-verksamhetsstöd, 08-786 40 21
  • Lars Eriksson, Saco, 08-786 40 00
  • Ann-Charlotte Eklund, ST, 08-786 40 00
  • Lars Vestberg, Seko, 08-786 40 00

Ansökan

Välkommen med din ansökan.

Sista ansökningsdag är den 21 oktober 2018. 
Referensnummer: 57-2018/19

Ansökningsformulär 

Liknande jobb

Liknande jobb