Polismyndigheten

Kunskapsansvarig till Sveriges mest spännande Servicedesk

Rekryterare
Polismyndigheten
Plats
Stockholm (Län)
Annonserat
den 11 oktober 2018
Stängs
den 31 oktober 2018
Anställningsform
Tillsvidare
Sysselsättning
Heltid

Vill du jobba i en av Sveriges mest spännande ServiceDesk – den inom Polisens IT?

Arbetsplatsbeskrivning

Är du en person med stor drivkraft och är proffs på att kommunicera? Vill du arbeta med kommunikation, arbetssätt och rutiner där du kan göra skillnad på riktigt? Har du ett brinnande intresse för teknik, en pedagogisk ådra och älskar ordning och reda? Då kan vi ha jobbet för dig!

Som medarbetare på Servicedesk kommer du i kontakt med flertalet av de system som poliserna använder dygnet runt och skapar förutsättningar så att de kan utföra sina arbetsuppgifter.

Vi lägger stor vikt på din förmåga att kommunicera, samarbeta, din drivkraft samt ordning och reda. Du säkerställer tillsammans med fler kunskapsansvariga att IT-kundservice har rätt förutsättningar för att kunna ge förstklassig support till polisens medarbetare.

Polisens IT-avdelning har ca 750 anställda och ansvarar för all it som används av myndighetens ca 30 000 medarbetare.

Arbetsbeskrivning

Som Kunskapsansvarig ansvarar du tillsammans med fler kunskapsansvariga för:
- informationsspridning
- rutiner och arbetsätt 
- samordning av utbildning 
- introduktion av nyanställda

Som person tycker du om ansvar och räds inte för nya utmaningar det snarare motiverar dig och du driver förändringar och rutinarbete vidare i ambitionen att ständigt förbättra. Du är strukturerad, noggrann, prestigelös serviceinriktad och har god samarbetsförmåga.

Du kommer att arbeta nära servicedesk, applikationssupport, behörighetscenter, it-beställningar, teknikgrupper, produktgrupper och andra delar av IT-avdelningen. Du kommer att agera kontaktpunkt för information och föra den vidare. Du kommer att representera servicedesken i möten och nätverkande inom IT-avdelningen.

Du kommer att sätta upp rutiner för system och applikationer, utföra löpande revision av rutiner och dokumentation, ta emot och ge information gällande systemförändringar och uppgraderingar.

Kvalifikationer

Kvalifikationer

Vi söker dig som har:

• Gymnasial utbildning
• Goda baskunskaper inom IT
• Förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska

Meriterande

Det är meriterande om du har:

• Erfarenhet av kommunikation
• Erfarenhet av upprättande av rutiner och arbetssätt inom servicedesk
• Erfarenhet av att arbeta med e-learning verktyg
• Erfarenhet av ITIL Foundation certifierad och/eller ha erfarenhet av likvärdigt
• Erfarenhet av publiceringsverktyg

Personliga egenskaper

Som person är du:

Tjänsten kräver att du är en person som är självgående och kan arbeta självständigt under eget ansvar med ett stort mått av analysförmåga och noggrannhet. Du är socialt begåvad och har förmåga att bygga relationer. Den kräver också ett resultatinriktat och serviceorienterat förhållningssätt. Du bör kunna se behov och utifrån dessa självständigt söka och ta ansvar för arbetsuppgifter. Vidare är du flexibel och kan identifiera, analysera och åtgärda problem, både av teknisk karaktär såväl som administrativ.

Andra egenskaper som vi uppskattar är om du är stresstålig, prestigelös, strukturerad, pedagogisk och tydlig samt har god förmåga att arbeta både enskilt och i grupp. Vidare krävs ett kreativt och flexibelt arbetssätt, god helhetssyn och god förmåga att kommunicera med olika intressenter.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

 

Kontaktpersoner

Vill du veta mer?
Du är välkommen att kontakta gruppchef Ewa Bårman 010-5637410
Besök gärna Polisens webbplats www.polisen.se

Fackliga företrädare

Facklig information lämnas av:

Kent Svärd, SACO, tfn 010-56 34 211

Sofia Ask, Polisförbundet, tfn 010-56 38710

Johan Gertz, Fackförbundet ST, tfn 010 5677092

Karna Tillheden, Seko Polisen, tfn 010-56 16 627

Övrig information

Anställningen
Arbetsort: Stockholm,Kungsholmen
Anställningsform: Tillsvidareanställning med 6 månaders provanställning
Omfattning: Heltid
Arbetstid: Dagtid /Flextid
Tillträde: Enligt överenskommelse

Anställningen kräver svenskt medborgarskap.

Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet, säkerhetsprövning, med registerkontroll enligt säkerhetskyddslagen, kommer genomföras före anställningen.

Välkommen med din ansökan bestående av personligt brev och CV (inga betyg eller intyg) senast den 31 oktober 2018. Vi tar endast emot bilagor i pdf- eller doc-format.

Skicka din ansökan via e-post till jobb.na@polisen.se eller till adressen: Polismyndigheten, Registratorskontoret, Box 122 56, 102 26 Stockholm. Märk din ansökan med dnr A517.233/2018 i mailets ärendemening.
Har du skyddad identitet söker du genom att skicka in din ansökan via post till:
Polismyndigheten, Box 122 56, 102 26 Stockholm eller kontakta berörd HR-konsult Elin Melkersson, Elin.Melkersson@polisen.se
Den rättsliga grunden för behandling av personuppgifter är att du som kandidat samtycker till sådan behandling som en del av ansökan till tjänsten, där du som kandidat väljer vilken typ av personuppgifter som delas med Polismyndigheten i detta avseende. Observera att du som kandidat är berättigad att när som helst dra tillbaka det nämnda samtycket genom att kontakta Polismyndigheten.
Dina personuppgifter behandlas hos oss under rekryteringsprocessen och i den utsträckning detta är nödvändigt för att uppfylla lagstiftningen, dock längst två år. Du som kandidat kan när som helst kontakta Polismyndigheten för att utöva rätten att få tillgång till, korrigera eller radera personuppgifter. Även för att begränsa eller invända mot behandlingen av din data samt rätten till dataportabilitet. Dessutom har du som kandidat rätt att lämna ett klagomål till dataskyddsmyndigheterna när det gäller behandling av dina personuppgifter.
De personer som har tillgång till personuppgifterna är rekryterande chef samt HR-konsulter hos Polismyndigheten. Har du frågor kring integritet, kontakta Polismyndigheten för ytterligare information. Mer information finns på www.polisen.se/personuppgifter/rattigheter
Din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen.


Polismyndigheten
Polismyndigheten är Sveriges största myndighet med cirka 29500 medarbetare. Vi erbjuder dig en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet och personlig utveckling.

Hos oss får du möjlighet att bidra till Polisens uppdrag - att öka tryggheten och minska brottsligheten i samhället. Vi bedriver vår verksamhet enligt vår värdegrund: engagemang, effektivitet och tillgänglighet. Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen.

Läs gärna mer om polisen och vår verksamhet på www.polisen.se

Vi undanber oss samtal från dig som vill sälja annons- och rekryteringstjänster.

Vi ser fram emot din ansökan!

Liknande jobb

Liknande jobb