Customer Service Koordinator

Rekryterare
Innofactor
Plats
Stockholm (Län)
Annonserat
den 11 oktober 2018
Stängs
den 11 november 2018
Anställningsform
Tillsvidare
Sysselsättning
Heltid

Vi söker dig som vill jobba med IT och drivs av att vara ’spindeln i nätet’ i en roll som Customer Service Koordinator!

Gillar du att vara ’spindeln i nätet’, att leda och koordinera? Gillar du kundkontakt och drivs av komma fram till lösningen på ett problem? Tycker du att service är en viktig del i omhändertagandet av kund? Då ska du söka tjänsten som Customer Service Koordinator hos oss. Nu söker vi ytterligare en kollega till vårt härliga Customer Service Team.

Vi erbjuder

En händelserik arbetsplats med goda möjligheter till kompetensutveckling och vidareutveckling inom företaget. Vi arbetar med spännande kunder i en ständigt utvecklande miljö där vi utmanar varandra dagligen. Vi jobbar tillsammans, vi hjälper varandra och vi har roligt tillsammans. Du kommer att ingå i ett energiskt team med god sammanhållning där alla hjälper alla.

Som Customer Service Koordinator ansvarar du för att förstärka Supportansvarig och teamet genom att leda och koordinera arbetet inom teamet, samt lösa ärenden i Microsoft Dynamics 365 Customer Engagement (CRM). Rollen innebär arbetsledning- och leveransansvar. Rollen syftar till att säkerställa att vi lever upp till kundens förväntningar och levererar enligt kundens serviceavtal (SLA). Din främsta uppgift är att säkerställa att kunden kan fokusera på sin verksamhet och sina affärsmöjligheter utan att störas av system som inte fungerar. Vi är ett företag som växer, och det finns många möjligheter att utvecklas brett men även att specialisera sig inom ett område om man är intresserad av det.

Huvudsakliga arbetsuppgifter och ansvar:

Leda och koordinera arbetet i vårt Customer Service Team:

  • Delegera ärenden löpande samt följa upp att de blir hanterade och tas i mål.
  • Verka för att ärenden blir rätt prioriterade.
  • Hantera eskaleringar av ärenden. Kommunikation är i fokus under den här processen.
  • Rapportera status till kund och internt vid eskaleringar. 
  • Hantera Incidentrapportering till kund och även som koordinator stötta kollegor vid rapporthantering av incident. Vara ett stöd och bollplank till de andra kollegorna.
  • Medverka i uppföljningsmöten hos supportavtalskund. Vara ett stöd inför och under möten med supportavtalskunder. 

CRM Ärendehantering:
Hantering och lösning av inkommande CRM ärenden. 

Förbättringsarbete:  
Vid behov stödja vidareutvecklingen av Innofactors interna rutiner. 

Personliga egenskaper 
För att lyckas i rollen så behöver du god analytisk förmåga och ha ett strukturerat och organiserat arbetssätt. Du är en förtroendeingivande och kommunikativ person som gillar kundkontakt. Du drivs av nyfikenhet att hitta svaret på en kunds fråga eller komma fram till lösningen på ett problem - och tycker att service är en viktig del i omhändertagandet av kund.

Vi jobbar ofta i högt tempo som periodvis blandas med lugnare perioder. Därför behöver du ha en hög servicenivå, självmant följa upp ärenden och ta egna initiativ.  

Du har ett genuint intresse för IT som verktyg för verksamhetsförbättringar och har viljan att lära samt söka ny kunskap kring produkter med lösningar som Innofactor använder och levererar. Du är ödmjuk och gillar att jobba verksamhetsnära. Du tycker det är kul med förändringsarbete.

Efterfrågad kompetens:

  • Erfarenhet från koordinering och prioritering av kundrelaterade ärenden.
  • Erfarenhet från CRM-system eller motsvarande relevant utbildning

Meriterande:

  • Erfarenhet från ärendehanteringssystem
  • Bred kompetens kring Dynamics CRM. Gärna certifierad, med erfarenhet från CRM anpassningar och konfigureringar
  • Känner sig bekväm i Microsoft servermiljö
  • Grundläggande programmeringskunskap inom C#, JavaScript, SQL, XRM Toolbox,

Placeringsort: Stockholm

Omfattning: Tillsvidare, heltid

Liknande jobb

Liknande jobb