Agil kravanalytiker till integrationsteam

Plats
Sundbyberg (Kommun), Stockholm
Annonserat
den 29 oktober 2018
Stängs
den 12 november 2018
Anställningsform
Tillsvidare
Sysselsättning
Heltid

Vill du arbeta med kravhantering i en spännande och agil miljö tillsammans med kompetenta och trevliga kollegor? Då är integrationskontoret på enheten Systemutveckling och integration hos Svenska kraftnät din nästa arbetsplats.

Vi arbetar med verksamhetskritiska system i en modern miljö och hos oss kommer du att vara delaktig i utvecklingen och förvaltningen av integrationsplattformen mellan Svenska kraftnäts IT-system och externa företag.

Vi söker dig som vill arbeta med kravanalys för systemintegration samtidigt som du självklart är beredd på att specificera samt genomföra tester om behov uppstår. Vi ser gärna en bredd i kompetens och intresse då vi eftersträvar en vilja att stötta varandra i teamet.

Arbetsuppgifter och ansvar 
Dina arbetsuppgifter innebär att du primärt arbetar med kravanalys och som kontaktperson mot de projekt, systemförvaltningar och verksamheter som är inblandade i integrationsprojekt. I din roll ingår att omvandla verksamhetskrav till tekniska lösningar och kravdokumentation, men även att agera bollplank mot systemutvecklarna kring integrationer. Du kommer även att arbeta med metod- och arkitekturfrågor och blir troligen involverad i arbete kring europeiska integrationsfrågor.

Din bakgrund 
Vi ser att du har en gedigen IT bakgrund med en akademisk examen eller likvärdig erfarenhet förvärvad på annat sätt. Du har minst 3 års erfarenhet av kravarbete inom området integration. För att du ska kunna utföra ditt arbete på bästa sätt vill vi även att du har lätt för att lyssna och fånga upp krav hos andra samt omvandla verksamhetsbehov och krav till tekniska lösningar. Du har också god kunskap om modellering t.ex. av Use Case och/eller processer. Du behöver även ha god kunskap om XML och tillämpningar som XSD och WSDL.

Kunskaper som kommer att underlätta ditt arbete och som är meriterande är erfarenhet av Weblogic Application Server och Oracle SOA Suite eller motsvarande. Erfarenhet av modelleringsverktyg som Sparx ’Enterprise Architect’ eller motsvarande samt erfarenhet av Configuration Management är även detta meriterande.

Personliga egenskaper 
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Du trivs med att ta kontakt med andra, har god samarbetsförmåga och är mån om att skapa goda långsiktiga relationer. För att lyckas i rollen är du skicklig på att föra fram budskap anpassade till olika målgrupper och kan lösa problem och prioritera ditt arbete utifrån ett helhetsperspektiv. Du är välorganiserad, van att ta egna initiativ och kan bidra till vårt team med positiv inställning och humor.

Vi erbjuder
Svenska kraftnät har som mål att bli branschens attraktivaste arbetsgivare med stort fokus på samarbete och effektivitet för att uppnå vår vision om att bli ledande och en viktig del av den utvecklingen är våra medarbetare. Hos oss ges du möjlighet till egen utveckling, många förmåner inom friskvård och flexibla arbetstider som ger möjlighet till balans mellan arbete och fritid. Tjänsten är en tillsvidareanställning med placering på huvudkontoret i Sundbyberg.

Vill du veta mer, kontakta gärna enhetschef Tina Stödberg 010-475 82 92 eller HR-specialist Sofie Westerberg 010-475 86 15. Fackliga företrädare är Maria Bergqvist (Saco) 010-475 82 90 och Stefan Ekberg (ST) 010-475 82 91. Du når oss också via e-post fornamn.efternamn@svk.se 

Välkommen med din ansökan senast den 12 november 2018.

Liknande jobb

Liknande jobb