McDonald’s söker Service Delivery Manager med fokus på IT-tjänster inom restaurangdrift

2 dagar kvar

Plats
Stockholm (Län)
Annonserat
den 2 november 2018
Stängs
den 18 november 2018
Anställningsform
Tillsvidare
Sysselsättning
Heltid

Med ca 210 restauranger från norr till söder är McDonald’s Sveriges ledande restaurangkedja. Vi har en bred meny och serverar mat av högsta kvalitet med snabb och vänlig service i fräscha, moderna restauranger. Genom vår storlek och vårt nära samarbete med våra leverantörer har vi full kontroll på hela leverantörsledet från gård till våra gäster. Vi samarbetar med LRF (Lantbrukarnas Riksförbund) för ett framtida svenskt jordbruk. McDonald’s har ca 12 000 medarbetare och är Sveriges största privata ungdomsarbetsgivare. Alla restauranger ägs och drivs lokalt av egna företagare. Läs mer på www.mcdonalds.se eller följ oss på Facebook, Instagram och Twitter.

 

I rollen som Service Delivery Manager har du det operativa ansvaret för kvaliteten i IT-leveransen genom att stödja och utveckla effektiva IT-tjänster till McDonald’s restaurangdrift (Operations). 

Området Operations är en del av Business & Restaurant Solutions och ansvarar för IT-leveransen av applikationstjänster till våra restauranger. Du kommer att leverera IT-tjänster i samarbete med interna resurser och externa leverantörer. Som Service Delivery Manager är du i centrum av leveransen, följer upp den dagliga driften, rapporterar status, avvikelser samt möjliga förbättringar. Du är till stor del operativ men kommer även att aktivt vara med och skapa framtidens IT-tjänster för våra restauranger. Du har en nyckelroll i att garantera kvalitet i leveransen i alla lägen samt hantera förväntningar, krav och förfrågningar.

Tjänsten är placerad på vårt huvudkontor i Skärholmen och vi tillämpar 6 månaders provanställning.

 

I din roll som Service Delivery Manager kommer du att:

  • Följa upp den dagliga driften och kontinuerligt arbeta för att skapa stabilitet i pågående IT-leverans. Prioritera, analysera, koordinera samt säkerställa lösning på incidenter och problem enligt överenskomna processer
  • Kommunicera med intressenter gällande status och framtida status för den givna tjänsten
  • Delta i utveckling och förbättring av tjänstleveransen samt genomföra förändringsbehov enligt överenskomna processer
  • Skapa ett nära samarbete med affärsverksamheten, andra roller inom IT och våra IT-leverantörer för att säkerställa strategisk plan och kortsiktiga målsättningar
  • Etablera, applicera, integrera och förbättra processer. Säkerställa att ny eller förändrad tjänst kan levereras ut till restaurangerna med hög kvalitet
  • Leda det interna/externa leveransteamet enligt överenskomna metoder. Föreslå förbättringar av tjänsten i samarbete med tredjepartsleverantörer
  • Planera och följa upp budget och leveranser. Delta i och driva tjänsteupphandling samt projekt
  • Delta i beslutsfattande möten, såsom styrgrupps- och prioriteringsmöten

 

Kvalifikationer
Vi söker dig som arbetat i en liknande roll och vi ser gärna att du har erfarenhet från restaurangnära tjänster. Utöver det har du kunskap inom förändringsledning, projektstyrning, utvecklingsprocesser samt agila arbetssätt.

Du är strukturerad, har en god analytisk förmåga, är bra på att hantera många parallella uppgifter och är inte rädd för att vara operativt involverad och arbeta ”hands-on”.

Då arbetsuppgifterna utförs i nära samarbete med andra funktioner, såväl interna som externa, ställer det krav på att du är lyhörd, har en god kommunikativ förmåga samt trivs med att arbeta i nära samarbete med andra.

Eftersom engelska är en del av vårt affärsspråk ser vi att du talar och skriver engelska obehindrat.

 

Ansökan

För rätt person väntar en spännande och rolig position inom McDonald’s svenska IT funktion. Om det låter intressant är du välkommen att skicka din ansökan, bestående av CV och personligt brev, till oss senast den 18 november. Då ansökningarna kommer att behandlas löpande ber vi dig skicka in din ansökan så snart som möjligt.

Har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta Henrik Simonsen, IT-Manager, på 08-740 85 00.

Liknande jobb

Liknande jobb