Scania

Access Management Specialist, Scania IT – Service Desk

Rekryterare
Scania
Plats
Södertälje
Annonserat
den 2 november 2018
Stängs
den 13 november 2018
Kategori
Övriga it-jobb
Anställningsform
Tillsvidare
Sysselsättning
Heltid
Scania genomgår en omvandling från renodlad lastbilstillverkare till att erbjuda hållbara och kompletta transportlösningar. Transformationsprocesser, självkörande lastbilskonvojer och logistiklösningar är grundpelare i en framtid som bara börjat. En fascinerande utveckling som till stora delar är IT-driven. Där inget kommer att vara som det är. Där vi ska vara världsledande. Och det börjar med dig.


Till gruppen Access Management söker vi en Access Management Specialist.

Access Management tillhör sektionen Service Desk på Scania IT. Gruppen består idag av 12 medarbetare och inom sektionen är vi idag ca 60 anställda och konsulter som arbetar med den dagliga supporten av Scanias IT produkter och tjänster till alla våra bolag inom Scania-koncernen.

Gruppen ansvarar för Scanias Access Management process samt området Access Governance. Vi ställer höga krav på IT-säkerheten.

Ett av våra strategiska mål är att effektivisera administrationen genom att automatisera orderflöden, självbetjäning och rollhantering.

Vi söker nu en ny medarbetare som ska axla rollen som Access Management Specialist. I din roll kommer du att vara en viktig del av leveranskedjan ut mot våra slutanvändare. Du kommer att samverka tvärfunktionellt och globalt inom Scania-koncernen, vilket ställer höga krav på gruppen att ge den bästa tänkbara servicen. Vi strävar efter mångfald och harmonisering av gruppen.

Dina huvudsakliga arbetsområden kommer att vara:

  • Arbeta med våra dagliga leveranser, utföra beställningar som att modifiera behörigheter på de plattformar och inom de applikationer som vi administrerar, hantera identiteter och konton. Detta enligt givna processer och metoder
  • Vara delaktig i utvecklingen och förbättringsarbetet kring våra stödverktyg, processer och metoder
  • På egen hand driva arbeten kopplat till förbättringar av vår tjänst och- eller våra verktyg samt effektivisera våra flöden

Din profil:

  • Du har mycket god kunskap och erfarenhet av behörighetsadministration, inom områdena:
    • Identity Management
    • Active Directory
    • Office 365
    • PowerShell
    • NTFS kunskap och god generell kunskap om hur filstrukturer är uppsatt och administreras
  • Du har mycket goda kunskaper i engelska i tal och skrift då du kommer ha mycket kontakt med användarna på Scania, som är ett globalt företag, samt flytande svenska
  • Du ska vara lyhörd, ödmjuk och älska att lösa problem
  • Du är strukturerad och kan prioritera din tid och ger gärna det där lilla extra för kunderna
  • En förutsättning att lyckas här är att du är prestigelös, samt har en god kommunikativ och social förmåga

Meriterande

Högskola och – eller Universitetsutbildning inom IT Säkerhet/Kommunikation eller motsvarande, tidigare erfarenhet av behörighetsadministration och kundkontakt. Erfarenhet av ServiceNow. Kunskap/erfarenhet inom området Access Governance. Om du har kunskaper i andra europiska språk utöver engelska, är detta mycket meriterande.

Vi erbjuder

Som anställd på Scania erbjuder vi, förutom karriär- och utvecklingsmöjligheter, andra förmåner som exempelvis personalbil, resultatbonus, tjänstepension, flexibel arbetstid, lunch till reducerat pris och mycket mer. Bor du i Stockholm erbjuder vi direktbuss mellan Stockholm och Södertälje med Scania Jobexpress.

Ytterligare information
Vänligen kontakta Robert Gibbs (Gruppchef),  08-553 527 95 eller Annette Skeppström (Attract & Recruit), 08-553 717 15.

Ansökan
Din ansökan ska innehålla personligt brev, CV och betygskopior.  

Liknande jobb

Liknande jobb