Uppdragsledare till it-avdelningen, placering i Linköping
- Rekryterare
- Polismyndigheten
- Plats
- Linköping (Kommun), Östergötland
- Annonserat
- den 7 november 2018
- Stängs
- den 27 november 2018
- Kategori
- Drift & System, Krav, Support & Helpdesk, Säkerhet, Övriga jobb
- Anställningsform
- Tillsvidare
- Sysselsättning
- Heltid
Vi bygger inga virtuella världar eller pokerbord – det vi utvecklar är avgörande för att brott ska klaras upp, att brottsligheten ska minska och för att alla i Sverige ska känna sig trygga.
Arbetsplatsbeskrivning
Som anställd på it-avdelningen är du delaktig i ett viktigt samhällsuppdrag med många spännande verksamhetsområden och en möjlighet att göra skillnad på riktigt.
Våra system används i polisernas vardag dygnet runt, året runt. Från ett ingripande mitt i natten till att färdigställa en förundersökning inför en rättegång.
Polisens it-avdelning har cirka 800 anställda och ansvarar för all it som används av myndighetens cirka 30 000 medarbetare. Sektionen Medborgarkontakt och myndighetsgemensamma system har helhetsansvar för applikationsutveckling, förvaltning, säkerställande av att gällande riktlinjer och föreskrifter avseende säkerhet följs, man har även 3:e linjens support för sina it-lösningar.
Gruppen Ekonomiadministrativa system ansvarar för utveckling och förvaltning av system relaterade till ekonomiområdet. Gruppen ansvarar b.la. för:
- Polisens affärssystem, UBW
- avtals- och upphandlingssystemet, Kommers
- Polisens nationella kassasystem, Extenda
- Fordons administrationssystem, Frida
- System för hantering av hyresavtal, Lease Manager
Under de närmaste åren tillkommer ansvar för system kopplade till inventarier.
Arbetsbeskrivning
Som uppdragsledare kommer du tillsammans med övriga i gruppen att ansvara för utveckling, förvaltning och underhåll av våra system. Du arbetar med att förvalta och anpassa standardsystem/applikationer inom ramen för dess möjligheter så att användare i systemen har den funktionalitet som efterfrågas. De huvudsakliga arbetsuppgifterna innebär att du är förvaltningsledare för något/några av våra system och att du därmed säkerställer förändringar och uppgraderingar. Det förekommer också att du har mera övergripande och strategiska arbetsuppgifter som uppdragsansvarig.
I din roll kommer du att ha nära kontakter med verksamheten, leverantörer av systemen och övriga grupperingar inom it-avdelningen och andra avdelningar.
För nya produkter/system deltar du även vid upphandlingar med kravspecifikation, upphandlingsunderlag, utvärdering, samt är involverad vid implementering.
Viss beredskap kan förekomma vid helårsbokslut.
Huvudsakliga arbetsuppgifter innebär att du:
- planerar och genomför förändringsaktiviteter
- leder och deltar i projektarbeten
- dokumenterar ditt arbete
- ser och planerar möjligheter i användningen av systemen
- analyserar och bedömer konsekvenser av önskade förändringar
- deltar i verksamhetsanalyser för att utveckla systemstödet i enlighet med verksamhetens önskemål och krav
- fullföljer myndighetens krav och regler
- medverkar vid planering och budgetering
Kvalifikationer
Vi söker dig som har:
- relevant högskoleutbildning inom it, alternativt motsvarande förvärvad erfarenhet som Polismyndigheten kan bedöma som likvärdig
- arbetat som förvaltningsledare eller motsvarande
- erfarenhet av projektarbete från en större organisation
Du måste behärska svenska väl, både i tal och skrift
Meriterande
Det är meriterande om du har:
- förvaltningserfarenhet av UBW/Agresso, alternativt annat affärssystem
- förvaltningserfarenhet av kassasystem
- arbetat inom statlig eller annan offentlig verksamhet
- arbetat med upphandlingar inom ramen för LoU
Personliga egenskaper
Vi ser gärna att är du är någon med stort intresse för projektledning- och förvaltning och att du:
- vill jobba nära verksamheten för att verkligen förstå deras behov och kunna skapa smarta lösningar
- är förändringsbenägen och öppen att ta dig an uppgifter utanför rollen
- vill jobba agilt
- självständigt under eget ansvar kan driva uppgifter kopplade till ditt ansvarsområde, samtidigt som du jobbar som en i gruppen
- har god samarbetsförmåga, är proaktiv och serviceinriktad
Hos oss är det självklart att man är engagerad, effektiv och tillgänglig i sitt förhållningssätt till verksamheten samt kollegor, chefer och andra medarbetare. Vi är en grupp med personer som jobbar nära varandra och som hjälper varandra. Vi sätter laget före jaget.
Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet
Kontaktpersoner
Vill du veta mer? Välkommen att kontakta gruppchef Kristina Laurin, tfn 070-5695860
Fackliga företrädare
Facklig information lämnas av: Kent Svärd, SACO, tfn 010-56 34 21; Sofia Ask, Polisförbundet, tfn 010-563 87 10; Johan Gertz, Fackförbundet ST, tfn 010-56 770 92 Karna Tillheden, SEKO Polisen, tfn 010-561 66 27
Övrig information
Arbetsort: Linköping
Anställningsform: Tillsvidareanställning som inleds med 6 månaders provanställning
Omfattning: Heltid
Arbetstid: Dagtid, flextid tillämpas
Tillträde: Enligt överenskommelse
Anställningen kräver svenskt medborgarskap
Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Säkerhetsprövning (med registerkontroll och säkerhetsintervju enligt säkerhetsskyddslagen) genomförs före anställning.
Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen.
Vi erbjuder en arbetsplats med många intressanta arbetsuppgifter och yrkesgrupper. Vi bedriver vår verksamhet med det engagemang, den tillgänglighet och den effektivitet som vårt uppdrag kräver. Polisen arbetar aktivt med jämställdhet och mångfald och strävar efter att skapa en arbetsplats där skiftande erfarenhet och bakgrund tas till vara. Våra anställda har tillgång till ett friskvårdsutbud med goda träningsmöjligheter.
Ansökan,
Välkommen med din ansökan bestående av personligt brev och CV (inga betyg eller intyg) senast den 27 november 2018. Vi tar endast emot bilagor i pdf- eller doc-format. Genom din ansökan samtycker du till att dina personuppgifter behandlas och sparas enligt dataskyddsförordningen.
Din ansökan är även en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen.
Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Polismyndigheten behandlar de personuppgifter som du lämnar till myndigheten för att kunna handlägga din ansökan på ett effektivt och rättssäkert sätt. Polismyndigheten är enligt 5 kap. 2 § offentlighets- och sekretesslagen (2009:400) skyldig att registrera allmänna handlingar. Dina uppgifter sparas i maximalt två år och kan komma att lämnas ut enligt offentlighetsprincipen. Mer information finns på www.polisen.se/personuppgifter/rattigheter
Har du skyddade personuppgifter, referenser eller liknande information som du själv bedömer som olämplig att lämna ut, registrera dig inte i systemet utan ta kontakt med HR-konsult, Emil Bengtsson via mail, emil.bengtsson@polisen.se
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Polismyndigheten
Polismyndigheten är Sveriges största myndighet med cirka 30 000 medarbetare. Vi erbjuder dig en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet och personlig utveckling.
Hos oss får du möjlighet att bidra till Polisens uppdrag - att öka tryggheten och minska brottsligheten i samhället. Vi bedriver vår verksamhet enligt vår värdegrund: engagemang, effektivitet och tillgänglighet. Läs gärna mer om polisen och vår verksamhet på www.polisen.se
Varmt välkommen med din ansökan!