CGI

IT-Tekniker, Gävle

Rekryterare
CGI
Plats
Gävle
Annonserat
den 22 november 2018
Stängs
den 20 januari 2019
Anställningsform
Tillsvidare
Sysselsättning
Heltid

Position Description:

Vi växer så att det knakar på vårt kontor i Gävle och nu är vi i behov av att förstärka vårt team med drivna och kompetenta IT-tekniker. Om detta låter som dig så får du jättegärna läsa vidare.

Utvecklingen i IT-världen är nu i en spännande och intensiv fas! Digitaliseringens möjligheter driver fram nya affärsmodeller och förändringar i företagens verksamheter. Dessa förändringar sker givetvis inte av sig själva och det är här du kommer in.

Hos oss arbetar du tillsammans med andra kompetenta kollegor i intressanta uppdrag mot kund. För oss är personlig utveckling en prioritet och inom ett ledande internationellt företag som vårt, finns det rum att växa. Du har även goda möjligheter att själv styra din karriär dit du vill och för den ambitiöse blir det svårt att hitta en mer passande företagskultur än vår. Via varierande uppdrag får du även möjligheten att bredda din kompetens och bli ännu skarpare i din roll.

Vi har en öppen och generös företagskultur. Att dela med sig av sin kunskap är en förutsättning för att vi ska kunna leverera på topp. Vi som arbetar här är drivna och motiverade. Att ha balans i livet är en självklarhet.

Delar du vår dröm: ”Att skapa en miljö där vi trivs med att arbeta tillsammans och, som ägare, bidra till att bygga ett företag som vi kan vara stolta över”

Då är det dig vi letar efter!
 

Your future duties and responsibilities:

I rollen som IT-tekniker arbetar du med att förstå verksamhetens krav och behov för att kunna omsätta dessa i praktiken. Rollen kan också innebära granskning och utvärdering av befintlig lösning, samt förberedande arbete för anskaffning eller upphandling av lösningar. Som IT-tekniker ingår du ofta i olika projekt parallellt beroende på behoven av förvaltningen av IT-landskapet.

Required qualifications to be successful in this role:

Vi ser gärna att du har en akademisk utbildning med IT-inriktning eller motsvarande, utöver det så ser gärna att du har olika teknikrelaterade certifikat. Vidare är det meriterande om du har erfarenhet av ett flertal av nedanstående områden:

- Active Directory

- Windows Server

- Windows klient

- Infrastruktur och nätverk

- Databasadministration

- Office 365

- Azure


Personliga egenskaper:

Du har en förmåga att snabbt sätta dig in i nya system samt förstår helheten och de behov som finns. Du har även goda självledaregenskaper, god problemlösningsförmåga och administrativ förmåga. 

Du uppskattar konsultrollen och variationen i konsultyrket. Du sätter alltid kunden i fokus och försöker hitta den bästa lösningen. Du trivs med att arbeta i högt tempo och är driven i ditt arbete med stor vilja att alltid leverera det som förväntas av dig. Som person delar du med dig av din kunskap, är ödmjuk och lätt att samarbeta med. Du vill växa och utvecklas inom spännande och utmanande projekt.

Vill du bli en del i vårt vinnande lag så tveka inte utan kontakta oss, så berättar vi mer!

Vi hanterar ansökningar löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdatum. Sista ansökningsdatum är 2019-01-20.

FÖR MER INFORMATION, KONTAKTA GÄRNA

Henrik Lindkvist
henrik.lindkvist@cgi.com
026-54 63 29

Skills:

  • Active Directory
  • Microsoft Azure
  • Microsoft Office365
  • Network

 

What you can expect from us:

Utveckla din karriär hos oss.

Det är en extraordinär tid i vår bransch. Den digitala transformationen accelererar och CGI är i centrum för förändringarna – som hjälp för våra kunders digitala resor och med spännande karriärmöjligheter för våra medarbetare.

På CGI når vi framgång genom våra medarbetares talang och engagemang. Som ett team delar vi de utmaningar och belöningar som kommer genom att vi skapar ett växande företag, vilket stärker vår ägarskapskultur. Alla våra medarbetare drar nytta av det värde vi gemensamt skapar.

Var med och bygg ett av världens största oberoende tjänsteföretag inom IT och affärsprocesser.

Liknande jobb

Liknande jobb