Polismyndigheten

Systemadministratör

Rekryterare
Polismyndigheten
Plats
Linköping (Kommun), Östergötland
Annonserat
den 3 december 2018
Stängs
den 31 december 2018
Anställningsform
Tillsvidare
Sysselsättning
Heltid

Om arbetsplatsen

Polismyndigheten söker en Systemadministratör Agresso (UBW) huvudbok/anläggning till Polisens administrativa center (PAC) i Linköping. 

PAC Ekonomi är en sektion inom Ekonomiavdelningen. PAC är placerat i Linköping och ansvarar för hela Polisens ekonomiadministration(EA), i Linköping finns även Polisens Personaladministration (PA). 

Inom EA hanteras redovisning/ekonomiadministration, upprättande av Polismyndighetens hel- och delårsbokslut samt Polisens ekonomihandbok. 

Arbetsgruppen består av 11 personer samt en gruppchef. 

Arbetsuppgifter

Som systemadministratör är du PAC ekonomis kontaktperson mot Agressoförvaltningen och är delaktig i den dagliga verksamheten. Du ansvarar för utbildning i systemfrågor, registerunderhåll och verksamhetsnära konfigureringar. 

Huvudsakliga arbetsuppgifter: 

• Dagligt användarstöd på arbetsplatsen 
• Analyser, kontroller och utsökningar i 
redovisningssystemet 
• Information och rådgivning om nyheter mm 

Kvalifikationer

Kvalifikationer 
Vi söker dig som har: 

• Eftergymnasial utbildning inom ekonomi men inriktning mot teknik/it, eller erfarenhet som arbetsgivaren bedömer som likvärdig 
• Arbetat i Agresso, har djupgående kunskaper om hur de olika modulerna hänger ihop 
• Några års aktuell erfarenhet av liknande arbetsuppgifter 
• Mycket god förståelse för processer och flöden i Agresso och hur de kan omsättas och realiseras i systemprocesser. 

Det är meriterande om du har: 

• Ingått i en förvaltningsorganisation 
• Erfarenhet av att arbeta med utveckling av affärssystem 
• Arbetat med kravställning 

Personliga egenskaper: 

Arbetet kräver att du har en god förmåga att sätta dig in i komplexa sammanhang och har förståelse för teknik och tekniska lösningar. Vi värdesätter även din höga integritet och förmåga att arbeta strukturerat. Du drivs av att samarbeta och kommunicera och arbetar gärna även självständigt. Du är stresstålig och är van att arbeta i en arbetsmiljö med högt arbetstempo. 

Vi kommer lägga stor vikt vid personlig lämplighet. 
Erfarenhet krävs.


Anställningens omfattning

Anställningsform: Tillsvidareanställning
Omfattning:   Heltid
 

Ansökan

Ansök senast:   2018-12-31
Referensnummer:   C23501/2018
Välkommen att söka genom att:

 

Anställning

Antal annonserade arbetstillfällen:   1
Arbetstid:   Dagtid


Kontakt

Kontaktperson
Irene NäsmanSektionschef 010-56 35 140070–589 35 71.


Facklig företrädare

Kent Svärd , SACO, tfn 010-563 42 11; Sofia Ask, Polisförbundet, tfn 010-563 87 10; Johan Gertz, Fackförbundet ST, tfn 010-56 770 92; Nina Wenegård,ST Linköping, tfn: 010-5666508, Karna Tillheden, SEKO, tfn 010-561 66 27

 

Övrigt

Anställningen: 
Anställningen är tillsvidare och inleds med sex månaders provanställning. Flextid tillämpas. Tillträde enligt överenskommelse. Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Säkerhetsprövning (med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen) genomförs före anställning. Anställningen kräver svenskt medborgarskap. 

Ansökan: 
Genom din ansökan samtycker du till att dina personuppgifter behandlas och sparas enligt personuppgiftslagen och dataskyddsförordningen. Din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen. 

Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Polismyndigheten behandlar de personuppgifter som du lämnar till myndigheten för att kunna handlägga din ansökan på ett effektivt och rättssäkert sätt enligt dataskyddsförordningen (GDPR). Polismyndigheten är enligt 5 kap. 2 § offentlighets- och sekretesslagen (2009:400) skyldig att registrera allmänna handlingar. Dina uppgifter sparas i maximalt två år och kan komma att lämnas ut enligt offentlighetsprincipen. Mer information finns på www.polisen.se/personuppgifter/rattigheter 


Har du skyddad identitet, referenser eller annan information som du själv bedömer som olämplig att lämna ut, registrera dig inte i systemet utan ta kontakt med ansvarig HR-konsult, marie-s.nilsson@polisen.se 


Polismyndigheten 
Polismyndigheten är Sveriges största myndighet med cirka 29500 medarbetare. Vi erbjuder dig en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet och personlig utveckling. 

Hos oss får du möjlighet att bidra till Polisens uppdrag - att öka tryggheten och minska brottsligheten i samhället. Vi bedriver vår verksamhet enligt vår värdegrund: engagemang, effektivitet och tillgänglighet. Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen. 

Läs gärna mer om polisen och vår verksamhet på www.polisen.se 

Vi undanber oss samtal från dig som vill sälja annons- och rekryteringstjänster. 

Vi ser fram emot din ansökan! 

 

Liknande jobb

Liknande jobb