CGI

Senior Client Engagement Manager, Stockholm

Rekryterare
CGI
Plats
Stockholm (Län)
Annonserat
den 19 december 2018
Stängs
den 16 februari 2019
Anställningsform
Tillsvidare
Sysselsättning
Heltid

Position Description:

Vi söker en senior affärsman/-kvinna för rollen Client Engagement Manager (CEM) inom Service Management i CGI Global Technology Operations Sweden, med placering i Stockholm.

CGI Global Technology Operations (GTO) erbjuder och levererar konsult- och infrastrukturtjänster till ledande företag, organisationer och myndigheter. Service Management-enheten har djup teknisk expertis, stark branschkunskap och en bred kundportfölj. Vi har det övergripande ansvaret för CGI GTOs kunder och ansvarar för kundkontrakt, leverans, kvalitet, kundnöjdhet och merförsäljning på befintliga kunder. Vi har ett nära och bra samarbete med övriga enheter inom CGI för att leverera kundnytta med hög kvalitet.


Your future duties and responsibilities:

Dina huvudsakliga arbetsområden är, inom ramen för de kunder och kontrakt du ansvarar för att:

• Ta det övergripande ansvaret för alla delar av vårt GTO-engagemang gentemot kund, både leverans- och resultatmässigt.
• Säkerställa att vi uppnår uppsatta mål inom försäljning, omsättning och lönsamhet 
• Ansvara för och aktivt arbeta med dina kundplaner.
• Utveckla våra affärer genom att vi vinner nya kontrakt, förlängningar och utökade kontrakt.
• Medverka på taktiska och strategiska möten med kund.
• Säkerställa en stabil, säker och lönsam leverans.
• Styra och leda kundteamet.
• Se till att kontrakten lever upp till gällande lagkrav, regler, riktlinjer och en sund affärsmässighet. 
• Säkerställa att den löpande leveransen, och kundspecifika projekt, följer budget och tidsplaner.
• Uppnå uppsatta mål inom kundnöjdhet, bland annat genom att löpande genomföra kundundersökningar och tillsammans med kund identifiera förbättringsområden, för att kontinuerligt utveckla och förbättra kundleveransen.
• Se till att det löpande hålls innovationsworkshops med kunderna där deras växlande affärsbehov matchas mot våra leveranser och vår tjänsteutveckling.


Required qualifications to be successful in this role:

Vi söker en van ledare med erfarenhet av infrastrukturverksamhet och tjänsteleveranser inom arbetsplatsområdet. Du är kund- och resultatorienterad, samt gillar och har lätt för att arbeta med andra människor. 

Du har mångårig erfarenhet av liknande roller och kan med lätthet arbeta på både operativ och strategisk nivå. Du tycker att det roligaste som finns är att arbeta nära dina kunder och tack vare lyhördhet och förståelse för kundens affär hjälpa dem till framgång. 

Du har stor vana av kommersiella dialoger och förhandling.

Du är prestigelös och strävar alltid efter att förbättra det du gör, och uppmuntrar även ditt kundteam och dina kollegor att lyfta idéer och kreativa förslag på nya och förbättrade lösningar och arbetssätt.

Du talar och skriver flytande svenska och engelska.

Vi hanterar ansökningar löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdatum. 
Sista ansökningsdatum är 2019-02-16

För mer information, kontakta 
Lotta Gill, Director +46 708 515095
lotta.gill@cgi.com

Skills:

  • Design (Infrastructure)
  • English
  • Leadership
  • Swedish

What you can expect from us:

Utveckla din karriär hos oss.

Det är en extraordinär tid i vår bransch. Den digitala transformationen accelererar och CGI är i centrum för förändringarna – som hjälp för våra kunders digitala resor och med spännande karriärmöjligheter för våra medarbetare.

På CGI når vi framgång genom våra medarbetares talang och engagemang. Som ett team delar vi de utmaningar och belöningar som kommer genom att vi skapar ett växande företag, vilket stärker vår ägarskapskultur. Alla våra medarbetare drar nytta av det värde vi gemensamt skapar.

Var med och bygg ett av världens största oberoende tjänsteföretag inom IT och affärsprocesser.

 

Liknande jobb

Liknande jobb