Vi laddar upp med nya vardagshjältar: Onlineansvarig/Digital Manager

Rekryterare
Hem
Plats
Halmstad (Kommun), Halland
Annonserat
den 21 december 2018
Stängs
den 18 januari 2019
Anställningsform
Tillsvidare
Sysselsättning
Heltid

Vi på HEM levererar något så grundläggande som trygghet - och vi finns där våra kunder behöver oss. Som det största energi- och avfallsbolaget i regionen bidrar vi med samtliga delar i ett fungerande och hållbart samhälle.

Nu behöver vi ladda upp med flera nya tjänster och flera nya kollegor. Vi rustar för digitalisering men framförallt för att möta våra kunders behov - och vi gör det ordentligt. I en tid då vi fullständigt överöses med information och nya funktioner krävs nya sätt att tänka, nya sätt att agera, kort sagt – fler och nya former av vardagshjältar.

En av våra nya hjältar är en kommunikativ och nyfiken Onlineansvarig. Är det du?

DIN INSATS
Som Onlineansvarig är du HEM:s specialist inom området där du ansvarar för den digitala roadmappen för de digitala initiativen mot kund och leder utvecklingen tillsammans med verksamheten och våra leverantörer. I din roll ansvarar du även för att driva digital marknadsföring och kundkommunikation tillsammans med det övriga teamet på kommunikationsavdelningen, samt att leda kundinsiktsarbetet och etablera rutiner för mätning, uppföljning och analys.

Exempel på arbetsuppgifter

  • Hålla i övergripande ”roadmap” och backlog/utveckling för hem.se och Mina sidor
  • Leda utvecklingen och kravställning gentemot HEM:s leverantörer
  • Driva digital marknadsföring och kundkommunikation i befintliga och nya kanaler med syftet att öka konverteringen och styra mot självservice
  • Expertanvändare för webbpubliceringsverktyg (EPI) och HEM:s digitala plattform
  • Sammanställa insikter kring användandet av våra digitala tjänster och utifrån det föreslå förbättringar

DIN PROFIL
Då detta är en mycket viktig och central roll för HEM:s framtida utveckling vill vi att du har bred erfarenhet av digitala kanaler och ser att du har arbetat i liknande roller tidigare, antingen i linjen eller som konsult.

Krav

  • Högskoleutbildning eller likvärdig erfarenhet inom webbutveckling och/eller marknadsföring med inriktning på webb och digitala kanaler
  • Erfarenhet av användbarhet/UX och att utveckla digitala tjänster med fokus på självservice och kundkommunikation
  • Erfarenhet och vana av webbpubliceringssystem
  • Erfarenhet av kundinsiktsarbete och kundresor

Du förstår vad kunderna stör sig på, vad de gillar och vad de behöver (innan de själva kanske vet det). Eftersom du kommer identifiera behov av systemförändringar, digitala tjänster och nya kanaler är vi nästan helt säkra på att du är nyfiken, driven och kreativ. Du vet att förändring kan uppfattas både positivt och negativt av dina kollegor men du trivs i och drivs av att skapa utveckling i förändringen. Kanske inte ett jobb för alla- men kanske för dig? Vi kan komma att rekrytera löpande, så buffra inte för länge.

Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringsverktyg men har du frågor om tjänsten är du välkommen att ta kontakt med oss!

Vi undanber oss alla erbjudande om annonserings- och rekryteringshjälp.

Kontaktpersoner

Lars Rydberg
Teamchef Kommunikationsavdelningen
035191656
lars.rydberg@hem.se

Nathalie Rapp
Fackligt ombud Vision
065-191 589
nathalie.rapp@hem.se