CGI

Teknisk Specialist, Lync/Skype

Rekryterare
CGI
Plats
Stockholm, Stockholm , Sweden
Annonserat
den 2 januari 2019
Stängs
den 3 mars 2019
Ref:
J1118-2331
Kategori
Devops
Anställningsform
Tillsvidare
Sysselsättning
Heltid
Vi söker en teamkamrat till vår 3rd-line gruppering inom GTO, där huvudinriktningen i tjänsten är arbete med Incident, Change, Request, samt Problem processerna.

Vi söker dig god förståelse om Microsoft Lync, Skype for Busniess och Office 365 med dessa olika beroenden till tjänster och produkter så som t.ex. Active Directory, ADFS, Azure AD Connect, Nätverk, klienter, Exchange, Skype, SharePoint. Vi ser även att du är nyfiken av dig, har vana av att kommunicera med slutanvändare och som vill jobba i våran tjänsteleverans.

Inom tjänsten arbetar vi också med tjänsteförvaltningsuppgifter för att ständigt förbättra och effektivisera vår tjänsteleverans. Detta både för vår svenska leverans, såväl som för vår offshoreleverans.

Dina framtida arbetsuppgifter

Arbetsuppgifterna innefttar;

- Arbeta med Incidenter, Changes, Request, samt Problem i våra kundmiljöer.
- Delta i projekt, så som införandeprojekt samt förändringsprojekt.
- Arbeta med förvaltningsaktiviteter inom tjänsten, med avseende på effektivisering och förbättringar.
- Arbeta med aktiviteter för att mer automatisera arbetet inom tjänsten
- Stötta kundteam i sin dialog med slutkund.

Kvalifikationer för att bli framgångsrik denna roll

Du har en god förmåga att lösa problem och du är duktig på att skapa goda relationer och att arbeta med människor. Du sätter alltid kunden i fokus och försöker hitta den bästa lösningen för varje kund.

Som person delar du med dig av kunskap och expertis, är ödmjuk samt har lätt för att samarbeta med andra. Vår önskan om kompetens:

- Microsoft Office 365 (Administration och konfiguration)
- Microsoft Lync Server / Skype for Business Server
- Windows Server 2008, Windows Server 2012, Windows Server 2016
- Active Directory, ADFS, Azure AD Connect
- PowerShell scripting
- Stödsystem för Serverövervakning (Multicenter och SCOM)
- Kunskap om driftsrelaterade processer(ITIL)
- Färdighet i att uttrycka dig i skrift och tal samt av att dokumentera och rapportera
- Förmåga att tänka i effektivisering och automatisering

Hos oss får du arbeta tillsammans med mycket kompetenta kollegor i spännande uppdrag och vi vågar lova inspirerande möten och utveckling.

Vi hanterar ansökningar löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdatum. Sista ansökningsdatum 2019-02-08.

För mer information, kontakta gärna;
Jörgen Brejcha
jorgen.brejcha@cgi.com
+46 8 7750297

Utveckla din karriär hos oss.

Det är en extraordinär tid i vår bransch. Den digitala transformationen accelererar och CGI är i centrum för förändringarna - som hjälp för våra kunders digitala resor och med spännande karriärmöjligheter för våra medarbetare.

På CGI når vi framgång genom våra medarbetares talang och engagemang. Som ett team delar vi de utmaningar och belöningar som kommer genom att vi skapar ett växande företag, vilket stärker vår ägarskapskultur. Alla våra medarbetare drar nytta av det värde vi gemensamt skapar.

Var med och bygg ett av världens största oberoende tjänsteföretag inom IT och affärsprocesser.

Liknande jobb

Liknande jobb