Incident Manager till Verksamhetsstöd eHälsa och IT

Plats
Stockholm (Län)
Annonserat
den 12 mars 2019
Stängs
den 7 april 2019
Anställningsform
Tillsvidare
Sysselsättning
Heltid

Vi erbjuder:  

Verksamhetsstöd eHälsa och IT ingår i Stockholms läns sjukvårdsområde (SLSO) som är en av Sveriges största vårdgivare. Vi erbjuder hälso- och sjukvård i livets alla skeden. Vi bedriver psykiatri, primärvård, geriatrik, ASIH, somatisk specialistvård, närakuter, habilitering, hjälpmedel och centrum för forskning. Tillsammans är vi drygt 11 500 medarbetare. Våra medarbetare gör skillnad nu och i framtiden. slso.sll.se 

SLSO skapar goda förutsättningar för att du som medarbetare ska utvecklas och bli riktigt bra inom din profession. Som medarbetare har du förmåner såsom fri sjukvård, extra ersättning vid föräldraledighet, möjlighet till löneväxling, avtalspension samt försäkringar.  

Du kan läsa mer hur det är att jobba hos oss här: slso.sll.se/jobba-hos-oss/

Om tjänsten:  

Verksamhetsstöd eHälsa och IT har som uppgift att stödja alla våra vårdverksamheter kring teknik och applikationer, både för vårdsystem och för vissa administrativa system.  

Vi består totalt av cirka 100 personer. Tjänsten är placerad i gruppen Intern Stödfunktion, en liten enhet vars uppgift är att bistå verksamhetsstöd eHälsa och IT med gemensamma funktioner.  

Vi söker dig som brinner för att vara den länken som kan göra skillnad - genom att skapa relationer och upprätthålla kontaktytor mellan verksamhet, IT och dess leverantörer - och för att våra medarbetare i vården ska få rätt stöd och hjälp från oss i sitt dagliga arbete.  

Vi tror att du är en person som har flerårig erfarenhet av arbete som Incident Manager, gärna i stora och komplexa organisationer.  

Dina arbetsuppgifter är dels att ha operativt ansvar för Incidenthanteringen på daglig basis men också att förvalta och vidareutveckla Incident Management-processen tillsammans med chefen för Helpdesk.  

Det innebär bl a:  

  • Säkerställa att incidentprocessen följs i det dagliga arbetet  
  • Identifiera ändringsbehov och implementera förändringar i processen  
  • Identifiera undantag och avvikelser från processen samt hantera dessa  
  • Följa upp, ta fram och distribuera processrapporter  
  • Kravställa vårt ärendehanteringssystem ur ett Incidentperspektiv  

I det operativa ansvaret ingår bl a:  

  • Sätta ihop ett team för hantering av Major incidents och leda möten för att snabbt kunna komma fram till en lösning  
  • Se till att information om driftstörningar kommer ut i rätt kanaler  
  • Leda morgonmöte för uppföljning av incidenter  
  • Skriva incidentrapporter för uppföljning och kunskapsåtervinning  
  • Ansvara för att ett schema finns med ansvarig IM.  

Om dig:  

Du har en relevant och dokumenterad eftergymnasial utbildning och du är certifierad i ITIL Foundation.  

Du har erfarenhet av arbete med ITIL och av Helpdeskarbete.  

Du kan uttrycka dig väl på svenska i tal och skrift.  

Meriterande kunskaper/erfarenheter:  

  • Manager av någon ITIL-process exempelvis Incident, Problem eller Change, gärna i stora och komplexa organisationer  
  • Arbete som chef, som ansvarig för kundrelationer och/eller arbete med förändringsledning  
  • Ytterligare utbildning och certifieringar inom ITIL  
  • Kunskap om PM3 och Enterprise Architecture  
  • Erfarenhet av förvaltning av ärendehanteringssystem, gärna ServiceNow  
  • Egen erfarenhet av arbete på ett callcenter  

Personliga egenskaper:  

Du har ett strukturerat och strategiskt arbetssätt, arbetar målinriktat med kunden i fokus och vet vikten av att komma i mål. Du är kommunikativ och har en positiv dialog med alla inblandade roller som t ex tekniker, chefer, kunder och andra intressenter. I ditt arbetssätt så är du drivande, nyfiken, inspirerande och stöttande.  

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.  

Vi kommer löpande att gå igenom ansökningar och kan kalla till intervju innan sista ansökningsdag.  

Vi eftersträvar jämställdhet och jämlikhet på vår arbetsplats och ser gärna sökande med alla möjliga bakgrunder och förutsättningar. 
Vi tar endast emot ansökningar via detta system. Ansök genom att klicka på knappen ”Sök tjänsten”. Ansökningar per brev eller e-post beaktas inte. Vi undanber oss direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt säljare av ytterligare jobbannonser. 

logo

Region Stockholm är en av landets största arbetsgivare och vi har ett livsviktigt uppdrag. Vårt ansvar är hälso- och sjukvård, kollektivtrafik, regional utveckling och att bidra till ett fritt och tillgängligt kulturliv i landets snabbaste växande region. Varje dag, dygnet runt.
http://www.sll.se/

Kontakt

Åsa Tibbing 
Enhetschef

contacticon phone 08-123 360 11

Fackliga representanter
Vision Ola Tellner,
telnr 08-123 404 81

Stockholms läns sjukvårdsområde (SLSO) är en av Sveriges största vårdgivare. SLSO är en del av Region Stockholm och har verksamhet inom merparten av länets kommuner och stadsdelar. Vi bedriver vård inom områdena psykiatri, primärvård, geriatrik, ASIH, somatisk specialistvård, habilitering och hjälpmedel. Tillsammans är vi drygt 11 500 medarbetare. I samverkan med Karolinska Institutet bedriver SLSO forskning och utbildning inom allmänmedicin, psykiatri, beroendevård, barn- och ungdomspsykiatri och folkhälsa. www.slso.sll.se

Liknande jobb

Liknande jobb